thuis ongelukkig

  • 28 September 2019
  • 1 reactie
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Als ik thuis ben dan voel ik me heel ongelukkig.

Mij had vorig jaar best wel wat problemen met mijn vader. We zijn hiervoor naar een psycholoog gegaan en dit heeft zeker geholpen. We maken nu veel minder ruzie. Toch voel ik me opeens, sinds dit school jaar is begonnen, heel ongelukkig. Dit had ik vorig jaar eigenlijk helemaal niet. Ik heb dit ook alleen als ik thuis ben met alleen mijn ouders.

Mijn zus is dit jaar verhuisd omdat ze studeert. Ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft, want we hadden niet een super hechte band. Gewoon prima maar niet heel bijzonder.

Ook heb ik vorig jaar veel problemen gehad met school. Ik ben net overgegaan en nu leggen mijn ouders best veel druk op mij dit schooljaar.

Het is niet dat we ruzie hebben, maar als ik thuis kom ben ik meteen chagrijnig zonder reden eigenlijk. En ik huil dan op me kamer. Ik heb mezelf een paar keer gesneden en dat voelde toen best fijn.

Ik heb het met mijn beste vriendin hierover gehad. Maar ze snapt het volgens mij gewoon niet helemaal.

ik wil gewoon graag me weer blij voelen thuis

1 reactie

Wat rot voor je, maar goed dat je er over wil praten!

Zelf had ik precies het zelfde, ook vooral als ik thuis was. Dit kwam nooit ergens door ofzo, maar het is gewoon komen aanwaaien. Bij mij bleek het een seisoens gebonde depressie, toen ik eigenlijk telaat aankwam bij hulp. Misschien dat het bij jou iets in de zelfde richting is. Ik krijg nu medicatie, en weet precies hoe ik ermee om moet gaan. Het is verstandig om ook een psycholoog op te zoeken, als je dit niet doet kan het erger worden en uitgroeien tot zelfbeschadeging/moord. Dat is het echt niet waard, geloof me.

Probeer zo snel mogelijk contact op te nemen met een psycholoog, misschien degene die jou ook in het verleden geholpen heeft.

Veel sterkte en succes!
LVA

Reageer