Vraag

thuis niet meer veilig


Reputatie 3
Badge +2

Hey , ik heb het tegen mijn zus gezegd (meer informatie bekijk effe mijn vorige topics staat alles in ) dat ik bi was zij zei het tegen mam en mam was er totaal niet positief over. Ik voel me hierdoor niet veilig thuis en probeer weg te lopen maar dan dan ben ik soft en ga ik terug naar toch voel ik me niet meer veilig ben vaak ook boos en verdrietig  .kan iemand mij Helpen ?


21 reacties

Hey Hettie

 

Wat jammer dat je moeder jouw biseksualiteit niet lijkt te accepteren. Niet fijn hoe je je nu niet meer veilig voelt thuis. 

 

Als je plant weg te lopen, zorg je best voor een plek waar je terecht kan. Dat zou bijvoorbeeld bij een vriend(in) of familielid kunnen. Op die manier bevind je je op een veilige plek.

 

Vertel je graag wat zoal de dingen zijn waardoor jij je onveilig gaat voelen? Je hoeft dat alleen te vertellen als je dat ok vindt, hoor. 

 

Voor meer informatie rond je veiligheid kan je terecht bij de Kindertelefoon en Veilig Thuis. Daar kan je info inwinnen over je thuissituatie en wat zoal mogelijk is. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +2

Hey ik voel me onveilig omdat mam geïrriteerd raakt en dat voelt niet fijn verder is ze een beetje van : als je iets fout doet . Je gaat eraan !en dat voelt onveilig voor mij . Voor dat ze wist dat ik bi was , was ze niet zo .

Oei, dat is vervelend. Erg naar hoe ze zich zo gaan gedragen is sinds ze weet dat je bi bent. Heb je iemand in gedachten waar je zo nodig bij terecht zou kunnen? Wie weet biedt jij die even het huis uit bent je moeder wat tijd om zich te realiseren dat bi zijn gewoon ok is. Voor hetzelfde geld hoef jij hiervoor helemaal niet uit huis, en kalmeert je moeder vanzelf. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +2

Hey kenshin ik heb al iemand in gedachten en diegene heeft het zelf aangeboden .

Fijn dat je in ieder geval bij iemand terecht kan. Moest het thuis ondraagbaar worden, kan je daarheen. 

 

Vind je steun bij je zus? Misschien kan zij met je moeder praten, en er proberen voor te zorgen dat je moeder tot rust komt. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +2

Hey mijn zus vind het niet oké want ze zegt dat God dat niet zo heeft bedoeld . Daar heb ik geeen steun aan .

Oh, da’s jammer. Zit jij soms met een tweestrijd tussen geloof en geaardheid? Ik geloof namelijk dat (de) god(en) van iedereen houden, ongeacht hun seksualiteit. 

 

Heb je nog huisgenoten, naast je moeder en zus?

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +2

Oh, da’s jammer. Zit jij soms met een tweestrijd tussen geloof en geaardheid? Ik geloof namelijk dat (de) god(en) van iedereen houden, ongeacht hun seksualiteit. 

 

Heb je nog huisgenoten, naast je moeder en zus?

 

Gr. Kenshin

Ik heb een 2 broers en een vader

Twee broers en een vader. Komen die wel eens voor je op? 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +2

Twee broers en een vader. Komen die wel eens voor je op? 

 

Gr. Kenshin

De ene broer is druk bezig en is aan het afstuderen . En de andere speelt games en daar scheld hij wel eens met het woord homo en zo . En mijn vader is er heel duidelijk over dat hij wil dat ik een jongen zoek daar gaat hij vanuit .

Ok, dus van je huisgenoten lijk je maar moeilijk steun te ontvangen. Hoe gedraagt je moeder zich inmiddels? Doet ze nog vervelend?

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +2

Ok, dus van je huisgenoten lijk je maar moeilijk steun te ontvangen. Hoe gedraagt je moeder zich inmiddels? Doet ze nog vervelend?

 

Gr. Kenshin

Ze doet nog steeds vervelend ik heb nu wel bij een bos een hut hoog ik een boom dus als het niet gaat dan ga ik daarna toe er ligt daar eten drinken 

Persoonlijk zou ik de woonplek van diegene die je voorgesteld had bij hun in te trekken, verkiezen boven een wilde slaapplek in het bos. Je weet maar nooit wie ook van die plek in het bos afweet, en wie je ‘s nachts zou kunnen komen lastig vallen. 

 

Heb je nog contact met de persoon waar je eventueel bij in zou trekken?

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +2

Persoonlijk zou ik de woonplek van diegene die je voorgesteld had bij hun in te trekken, verkiezen boven een wilde slaapplek in het bos. Je weet maar nooit wie ook van die plek in het bos afweet, en wie je ‘s nachts zou kunnen komen lastig vallen. 

 

Heb je nog contact met de persoon waar je eventueel bij in zou trekken?

 

Gr. Kenshin

Ja ik heb contact maar ik weet ook dat er bij hun iemand ziek is daarom had ik een hoge boom gekozen . Bovendien dat bos is van iemand die daaar nooit komt 

Ik blijf geen voorstander van het bos. Je weet maar nooit dat de eigenaar de politie op je afstuurt, of dat het terrein bewaakt wordt door honden. 

 

Ken je soms iemand anders in gedachten waar je bij terecht zou kunnen?

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +2

Ik blijf geen voorstander van het bos. Je weet maar nooit dat de eigenaar de politie op je afstuurt, of dat het terrein bewaakt wordt door honden. 

 

Ken je soms iemand anders in gedachten waar je bij terecht zou kunnen?

 

Gr. Kenshin

Dat bos kom ik al vanaf mijn vijfde en het is in Duitsland ik woon tegen de grens 

Misschien is het handig om even een tweede opinie te aanhoren. Je zou contact op kunnen nemen met Veilig Thuis, waar je terecht kan met eventuele vragen. Zou je dat graag eens kans geven?

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +2

Misschien is het handig om even een tweede opinie te aanhoren. Je zou contact op kunnen nemen met Veilig Thuis, waar je terecht kan met eventuele vragen. Zou je dat graag eens kans geven?

 

Gr. Kenshin

Ik geef het een kans alleen ik kan niet bellen buiten huis want daar is geen internet . Dus ook niet in het bos 

Zou je kunnen bellen wanneer je huisgenoten even het huis uit zijn, of wanneer jij gaat wandelen? Volgens mij heb je op een wandeling in een woonbuurt vast ontvangst. Moest chatten je anders handiger lijken, kan dat met de Kindertelefoon.

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +2

Zou je kunnen bellen wanneer je huisgenoten even het huis uit zijn, of wanneer jij gaat wandelen? Volgens mij heb je op een wandeling in een woonbuurt vast ontvangst. Moest chatten je anders handiger lijken, kan dat met de Kindertelefoon.

 

Gr. Kenshin

Hey ik woon niet in een woonbuurt maar op het platteland . En ik heb helaas  ben ik al een dag bij de hut geweest van 8.00 s’ morgens tot 18.00 ‘s avond s

Je hebt al een dag in de hut doorgebracht. Denk je naar het huis van die ene persoon te kunnen gaan, zodat je met hun telefoonontvangst kan bellen? Dan zou je contact op kunnen nemen met Veilig Thuis of de Kindertelefoon. Het lijkt me namelijk nuttig om een extra visie op de situatie te aanhoren. 

 

Gr. Kenshin

Reageer