thuis niet gewaardeerd worden

  • 26 September 2019
  • 4 reacties
  • 124 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

IK heb thuis alleen maar ruzie en wil echt niet meer thuis wonen, toen ik net 6 was overleed mijn vader heel plotseling, ik was nog heel jong en heb het nooit echt kunnen verwerken, toen ik 10 was kreeg mijn moeder een nieuwe vriend, maar vanaf ongeveer mijn 12e ging het steeds slechter thuis,

Mn moeder geeft niks om me, ze is alleen maar negatief en ik doe alles fout, mn stiefvader is nog erger! Ik hoor thuis nooit eens een dankjewel voor klusjes ofzo, hoort nooit een succes voor een toets of wat dan ook, geen gefeliciteerd na het halen van een examen, nee, alles wat ik doe is fout, ik sta zo'n 22 uur per week in de turnzaal omdat ik daar met lesgeven en trainen echt mn gevoel even los kan laten, mn ouders (moeder en stiefvader) vinden dit helemaal niks want turnen boeit ze gewoon echt niet. Ze tonen nooit interesse, nog nooit heb ik gehoord van "hoe was school?" Of andere vragen, nooit krijg ik complimenten, alleen alles wat ik fout doe krijg ik te horen..

Ze zijn echt altijd boos op me en als ik er wat van zeg stel ik me aan, net zoals dat ik me aanstel om papa, ik mis hem echt heel erg omdat ik me thuis niet gewaardeerd voel maar als ik dat dan zeg dan stel ik me aan want ik was veel te jong om het te begrijpen, dit is pure onzin want ik mis juist de herinneringen en de liefde thuis. Ik heb soms echt t gevoel alsof k beter dood kan zijn ofzo want ze kijken toch niet naar me om..

IK verlang gewoon zo naar ouders die om me geven thuis, die vragen hoe mn dag was, die me een keer succes wensen, een dankjewel zeggen of gefeliciteerd, gewoon ouders die van me houden..

IK weet gewoon echt niet wat ik thuis moet doen..

4 reacties

Hey wat erg voor je!
Ik beloof hier vanmiddag nog op te reageren!
Sterkte in alles
Dat is rot, maar knap dat je er over wil praten!

Ik denk dat je het het beste met je moeder er over kunt hebben. Dat is heel moeilijk, dat weet ik. Maar misschien is het nodig om het ijs te breken. Probeer te verwoorden wat je hier ook zegt, maar niet persee de fout bij haar neer te leggen (ook al is het wel haar fout), want daar moet ze zelf achter komen. Voor een ouder zou het slopend zijn om zoiets aan te horen van hun eigen kind. En als ze nou eenmaal inziet dat ze niet de liefde geeft aan haar dochter, die ieder kind hard nodig heeft, is de kans groot dat ze bij draaid.

Het is misschien heel erg lastig, maar als je echt niet durft zou ik proberen om contact op te nemen met een vertrouwingspersoon. Die kan jou hiermee helpen, of met een andere oplossing komen.

Als je in de knoop zit of er niet uit komt, en nog een keer wilt chatten, bellen of wat dan ook hoor ik het graag!

Liefs,
LVA
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Hee bedankt voor je reactie!

Ik heb meerdere keren een vertrouwingspersoon gehad, het probleem is alleen dat deze mensen me niet geloven, ze bellen dan mama op en die is dan ineens een hele lieve moeder maar daarna barst de oorlog los thuis, ze doet zich heel anders voor dan ze is bij anderen enja..

Zelf met dr praten werkt ook niet, heb dit meerdere keren geprobeerd en het veroorzaakt alleen maar ruzie thuis.. Ik krijg gewoon t gevoel dat k niet gewild ben ofzo..
Dat is onaxeptabel, maar we komen er wel uit.

Als een vertrouwingspersoon je niet serieus neemt, en zomaar je moeder op belt, loopt het pad hier inderdaad dood. Maar je kunt nog een stapje hoger op gaan, door een jeugdagent op te zoeken. En met deze in gesprek gaan over de vertrouwingspersonen. De lokale jeugdagent moet namelijk onder andere zorgen dat zoiets nooit gebeurd. En kan je verder helpen waar de vertrouwingspersoon je heeft laten hangen. Plus ze kan de eerste stap zetten voor pshychische hulp voor je moeder, ik denk namelijk dat ze (in verband met meerdere dingen) mentaal alles niet op een rijtje heeft. Ik probeer haar niet zwart te maken, maar zo ga je echt niet met je kind om.

Meestal heeft ieder dorp een jeugdagent, en heeft deze jeugdagent in veel gevallen ook instagram. Het kan geen kwaad om even te kijken of je er eentje in de buurt kan vinden. Nooit geschoten is altijd mis!

Liefs, LVA

Reageer