Skip to main content
Vraag

thuis is kut en wat moet ik doen

• April 25, 2025
  • 3 reacties
  • 85 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hoi,

ik heb het thuis nogal zwaar omdat mijn moeder de hele tijd tegen me loopt te schreeuwen en nare dingen over me zegt zoals: ik wou dat je meer zoals je broertje was, ik wou dat je dood was, kan je ook niks goed doen, je bent niet genoeg verander jezelf. en dat is gewoon heel vervelend om dat de hele tijd te horen daar door heb ik ook bijna geen zelfvertrouwen meer en kan ik niet goed tegen schreeuwende mensen. als mijn moeder hele erge dingen over me zegt dan ga ik mezelf snijden en dat is voor mij niet goed dat weet ik maar soms is er geen andere oplossing omdat ik me gewoon zo rot voel door haar,  nou vroegen mijn ouders laatst ja wat zijn die schrammen op je arm ik heb toen gewoon gezegd dat komt door een deur en door waterpolo. maar volgens mij geloofde ze me niet. en toen ik laatst een les had noemde die docent ons gemene kinderen en toen ben ik tegen haar uitgevallen door keihard tegen haar te schreeuwen omdat ik een keer uit mijn slof schoot. daarna had ik nog een keer een instort moment maar toen moest ik keihard huilen maar nu zijn er dus mensen waartegen ik alles heb durfen vertellen en die heeft gezegd dat ik echt hulp moet gaan zoeken omdat mijn moeder me dus blijkbaar volgens haar geestelijk mishandelt wat moet ik hiermee doen want ja ik weet het gewoon niet meer. trouwens mijn moeder geloofd me ook nooit als ik zeg dat ik ergens last van heb ik heb bvb twee jaar lang de hele tijd aan lopen geven dat ik na en tijdens het sporten benauwd werdt pas na kamp  dat was na twee jaar zij mijn docent ja mss moet je haar longen laten cchecken en toen wou ze het wel toen toen kwam erachter dat ik astma had maar wat moet ik hiet nu mee doen want ik heb geen idee.

doeiiii

3 reacties

Liz-kt
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • April 27, 2025

Hoi ​@IkBenOkayDenkIk 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes,

Liz, (De Kindertelefoon) 

• April 28, 2025

Je kan ook praten met je huisarts. Die hebben beroepsgeheim en ze weten veel, ook over dit soort dingen 

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • June 15, 2025

Hoi ​@IkBenOkayDenkIk 

Je kunt een melding maken bij veilig thuis dan wordt je moeder op gesprek gevraagd.

Je kunt dat ook vragen aan je school daarvoor is een speciaal formulier.

Groetjes t