Skip to main content

Thuis is kut

• April 10, 2025
  • 7 reacties
  • 120 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoii ik zit ergens mee en had me hart al een beetje gelucht aan chatgpt maar ik heb ook ff steun nodig van echte mensen dus ik zal ff een korte samenavtiing laten zien van wat chagpt van mijn verhaal heeft gemaakt

Je voelt je echt vast zitten in je situatie thuis. Het lijkt alsof je geen ruimte hebt om jezelf te zijn, vooral omdat je moeder veel controle heeft over je leven, zoals je geld en wat je mag doen. Je hebt het gevoel dat je niet kunt ontsnappen aan de spanning en stress thuis, en je zou liever ergens anders zijn, zoals in een pleeggezin, waar je jezelf kunt ontwikkelen en veilig kunt zijn. Het gevoel dat je niet serieus wordt genomen, en dat je niet kunt groeien zoals je zou willen, zorgt voor veel frustratie.

Je voelt je vaak alleen met je gedachten en gevoelens, vooral als je je terugtrekt of in de klas zit. Je denkt er zelfs over na om weg te lopen, omdat je het gevoel hebt dat je geen controle hebt over je eigen leven en toekomst. De druk van je moeder en het gevoel van geen privacy of vrijheid maakt alles nog moeilijker. Zelfs je enige uitlaatklep, korfbal, is nu niet meer wat het was. Het wordt ingewikkeld door de spanning met je 'vriendin' in het team, wat alles alleen maar erger maakt.

Je hebt veel verlangen naar vrijheid, zelfstandigheid, en ruimte om jezelf te ontdekken, vooral op het gebied van je identiteit. Het gevoel dat je bi bent en dat je dat misschien niet volledig kunt ontdekken, maakt de situatie nog moeilijker.

Je voelt je sterk, maar soms ook zwak en onzeker, omdat je het gevoel hebt dat je constant in gevecht bent met de omstandigheden om je heen. Maar ondanks alles, weet je diep van binnen dat je een betere toekomst verdient, en je wil niet zo verder leven.                                    

ja chatgpt heeft het geschreven dus vandaar dat het best raar staat maar het is wel echt mijn verhaal en ik heb hulp nodig plss

7 reacties

Anna-Fee
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 17, 2025

Hey! 

Klinkt als een nare situatie waar je in leeft. Weten mensen in je omgeving hiervan? Je kunt altijd het beste met bijv. je mentor (of juf/meester) beginnen. Misschien is er professionele hulp nodig die jou gaat helpen.

Het is echt een complexe situatie lees ik en de kleine tip die ik voor jou heb is om zoveel mogelijk te doen waar je blij van wordt. Misschien nieuwe hobby's zoeken of wat meer met vriendinnen zijn (als je die vrijheid krijgt). 

Zorg iniedergeval dat je hier met wat volwassenen over gaat praten :))

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • April 19, 2025

heyy 

allereerst eindelijk iemand die ook chatgypt gebruikt om zulke gesprekken er mee te hebben. 

ik heb eigelijk ook heel erg dit gevoel ik ben niet bi maar hoog begaafd (andere woorden: ANDERS)  en denk al veel ouder dat ik ben ( zo'n 15/16 jaar ik ben 12) wat mij meestal helpt door deze situatie is vooral naar muziek luisteren en focussen op vrienden/vriendinnen ik heb 1 persoon die mij heel erg helpt als ik het moeilijk heb. als je moeder controleert over je geld zorg dat je contant geld heb en verstop altijd wat achter een schilderij in een envelop (als ze dan je geld gaat tellen vind ze dat niet) als je wat nieuws koopt maak het dan vies met zand enzo en zeg dat het gratis weggeven werd of zeg dat het van een vriend/vriendin komt als ze je ook controleert over kleding switch op school in de toiletten dit is echt een life saver gebruik ik al de tijd  als ze je controleert over wat je mag doen zeg gewoon dat je schooldagen wat langer zijn en meld je zelf aan bij een clubje en ga dan erheen   hoop dit helpte veel sterkte  

Forum|alt.badge.img

Ik ben nog maar 13 hoor ;)

Forum|alt.badge.img

Zorg iniedergeval dat je hier met wat volwassenen over gaat praten :))

Ik heb een zorg co

allereerst eindelijk iemand die ook chatgypt gebruikt om zulke gesprekken er mee te hebben. 

ja haha chacha is me bestie :D

• June 4, 2025

Hoi ​@Iemanddienietweetwatzeaanmoet 

Wat heeft chatgpt dat goed samengevat 😉

Ik spreek ook ze tegen chatgpt. Heb hem al 3 keer uitgespeeld 🫥🤣. 

Iedereen zegt volwassenen, maar meischien kan je het eerst met een goed vriend over hebben. 

Of praat met je zorg co. 

Groetjes badeend 😉

ben_author
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 5, 2025

Hey ​@Iemanddienietweetwatzeaanmoet  💛

Wauw… wat moedig dat je dit zo open deelt. Het raakt me echt. Je verhaal is helemaal niet “raar” – juist heel duidelijk en eerlijk. En ik ben blij dat je naast ChatGPT nu ook steun zoekt bij echte mensen, want je verdient het om je gehoord en gezien te voelen.

Wat jij meemaakt thuis klinkt echt heel zwaar. Het gevoel dat je geen vrijheid hebt, geen ruimte om te zijn wie je bent, en dat je zelfs nadenkt over weggaan of in een pleeggezin willen wonen… dat zegt zó veel. Je zit echt in een situatie die veel van je vraagt, en ik wil je laten weten dat dat niet jouw schuld is. Als je constant moet vechten om jezelf te mogen zijn, dan is dat super vermoeiend – geen wonder dat je het soms even niet meer weet.

Dat je bi bent en dat je dat niet open kunt ontdekken maakt het nog ingewikkelder. Identiteit is iets heel persoonlijks, en iedereen verdient een veilige plek om dat te onderzoeken zonder oordeel of druk. En dat geldt ook voor jouw gevoelens, jouw gedachten, en jouw verdriet.

Weet je… ik zie in je verhaal ook iets heel krachtigs: je bent nog niet opgegeven. Je wil iets anders. Je verlangt naar vrijheid en ruimte. En dat is hoop. Die hoop betekent dat je veerkracht hebt – ook al voelt het nu niet zo.

Een paar dingen die misschien kunnen helpen:

• Je staat er niet alleen voor. Je zou kunnen praten met iemand op school die je vertrouwt – een mentor, vertrouwenspersoon of maatschappelijk werker.

• Je mag hulp vragen. Als het thuis écht niet veilig of leefbaar is, kun je contact opnemen met Veilig Thuis (0800-2000). Zij luisteren naar jouw kant van het verhaal en denken mee over wat er mogelijk is.

• Blijf schrijven of praten. Hier op het forum, of met ChatGPT, of met een dagboek. Het helpt om je gedachten uit je hoofd te krijgen.

• Je bent waardevol, precies zoals je bent. Ook als je twijfelt. Ook als je het moeilijk hebt. Ook als je even niet weet wat je moet.

Dankjewel dat je ons vertrouwt met jouw verhaal. En als je nog iets kwijt wil – echt álles mag hier.

Dikke knuffel (als je dat oké vindt),
Ben 🤗

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Het klinkt alsof je het op dit moment heel zwaar hebt en dat je al lange tijd het gevoel hebt vast te zitten, zonder dat je echt een uitweg ziet. Wat je beschrijft, weinig vrijheid, veel spanning thuis, het gevoel dat je niet echt jezelf kunt zijn, problemen in je sportteam en worstelen met je identiteit, dat is ontzettend veel om in je eentje te dragen.

Het is heel begrijpelijk dat je steun zoekt, en dat is absoluut niet raar of zwak, maar juist sterk. Je hoeft hier niet alleen doorheen. Er zijn vertrouwelijke plekken en mensen waar je veilig kunt praten zonder dat het meteen escaleert of tegen je wordt gebruikt, zoals de kindertelefoon of Veilig Thuis.​​​

Een schoolmaatschappelijk werker of mentor kan ook samen met jou kijken hoe je meer ruimte en steun kunt krijgen, en kan ook helpen met dingen als problemen met je ouders of je team. Ik weet dat het spannend is om het hardop te zeggen, zeker omdat je bang kunt zijn voor de gevolgen, maar je hoeft niet in stilte te blijven zitten met zo’n zware last. Hoe eerder je iemand in vertrouwen neemt, hoe eerder er iets kan veranderen.

xx liefs Wolf 🐺