Skip to main content
Vraag

thuis is choas

• July 16, 2026
  • 2 reacties
  • 83 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hoi 

ik ben een meisje van 14 sinds maart zit mijn moeder thuis met een burn-out waardoor mijn vader mijn zusje en ik veel in huis moeten doen ook heeft ze controle dwang, dat betekent dat ze alles moet controleren ook al weet ze dat bijvoorbeeld de deur al op slot is, dit maakt het voor mij moeilijk om dingen te doen zo moest ik laatst iets afdrogen maar ik ben toen boos geworden op mijn moeder dat ik dat moest doen want zei doet het toch wel weer opnieuw. 

ook als mijn moeder of vader iets aan ons vraagt bijvoorbeeld van wie pakt boven even dit wie doet even dat weet mijn zusje het elke keer weer naar mij toe te schuiven ik word dan boos op mijn zusje en zijn mijn ouders klaar met ons allebei ik geef mezelf altijd de schuld ook als iedereen zegt dat het niet aan mij ligt

2 reacties

Krijgt je moeder hulp bij haar burnout en haar controle dwang als ze het niet heeft zou ik als advies geven om met haar te gaan praten over dat het handig is om hulp te zoeken ik ken iemand (een vriend van mij) met een burnout en hij krijgt hulp en gaat echt beter met hem

Forum|alt.badge.img

@Gekehenkie na de zomervakantie krijgt ze als het goed is hulp en zelf krijg ik ook hulp van iemand van de ggd om mezelf minder de schuld te geven en weten dat er mensen om mij geven en die mevrouw zei ook van mensen vroegen aan mij van zei zorgt voor iedereen maar wie zorgt er voor haar want in mijn hoofd kunnen papa en mama dat op dit moment niet...