Hallo,
Ik heb hulp nodig. Ik hoor veel over mensen die thuis echt worden mishandeld, die met blauwe plekken naar school gaan enzovoort. Zo is het niet bij mij. Ik ben zelf 14 en heb een oudere zus van 17. Ik heb altijd al het gedachten gehad dat ik minder was dan haar omdat ze beter was in alles dan dat ik was. Ze gaat naar het universiteit volgend jaar, terwijl mijn ouders zeggen dat ik naar BSO ga moeten als ik zo voort ga. Mijn moeder heeft me al een paar keer geslagen toen ze boos was, idem voor mijn vader. Mijn zus heeft ze ook al een paar keer geslagen. Het is altijd op de achterkant van ons hoofd, maar hard. Zoiets laat nooit littekens of blauwe plekken achter omdat het verstopt is onder ons haar. Ik weet niet wat ik moet doen, is dit thuis geweld of gewoon opvoeding? Doen ze het uit frustratie of echt geweldadigheid? Ik durf er niet over te praten, omdat ze het nooit opbrengen of sorry zeggen. Mijn moeder heeft ook ooit een harde pantoffel tegen mijn zus haar hoofd gegooit, is dit allemaal normaal of niet?