Skip to main content

Thuis en op school

• May 5, 2026
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

Hoi ik ben Cas ik ben 15 jaar en heb veel meegemaakt. Mijn vader is 1,5 jaar geleden ongeveer geleden overleden en toen woonde ik dus alleen met mn moeder en die mishandelde en dat werd ze extreem dat in November afgelopen jaar besloten dat ik naar een pleeggezin moest en eerst was de bedoeling dat ik naar een pleeggezin moest maar dat wou ik echt niet omdat dat super ver weg van waar ik nu woon en daar niemand ken, ik heb veel gesprek gehad op school en toen heeft mn gymdocent aangeboden dat ik bij hem en zijn vrouw mag wonen en daar woon ik nu wat er fijn is, maar op school gaat het ook niet goed, omdat ik erg last heb van ADHD en daardoor moeilijk kan concentreren en omdat ik veel heb meegemaakt natuurlijk. Alleen heb ik daar best wat problemen mee op school en met leren. Hebben mensen tips???

Groetjes Cas

1 reactie

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 6, 2026

Hoi, wat goed hoe je erover vertelt. Het is niet niks hoor 🫂.  Heel top dat je bij hen woont en dat ook fijn vindt. Dat is al heel belangrijk! Het is heel begrijpelijk dat je nu wat problemen voelt met leren en concentratie. Als je daarover in vertrouwen wilt praten en goede adviezen wilt krijgen kun je bijvoorbeeld met je mentor op school of een vertrouwenspersoon praten. Je kunt ook bellen met de lieve mensen van de Kindertelefoon!  Dat kun je hier zien:  https://www.kindertelefoon.nl/bellen

Ik wens je veel succes en ik vind het knap dat je het hier komt bespreken! 

Groetjes liefs Tartan X