thuis

  • 29 March 2020
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi

Ik weet niet wat ik moet doen. Ik zit al lang met mezelf in de knoop en ik weet niet wat ik wil. Er is maandag een vrouw bij ons thuis geweest van gezinshulp en nu hebben we dus vrijdag een gesprek met haar met mn ouders, mn zus en mn broertje. Ik heb er totaal geen zin in en ik weet ook dat het niks gaat helpen aan de thuis situatie. Er is thuis veel gezeik en dat komt voor het grootste deel door mijn moeder die iedereen loopt aftezeiken. Ik zit er nu over na te denkwn om vrijdag niet naar dat gesprek te gaan. Maar tegelijk voelt het dan alsof ik mn zus en mn broertje in de steek laat, en ook mn vader. Mn vader lijdt ook onder mn moeder en hij doet heel erg zn best. Als ik er vrijdag niet ben dan kies ik wel voor mezelf en doe ik de rest pijn, ook mn moeder. Ondanks alles wil ik ook mn moeder geen pijn doen terwijl zij mij wel heel veel pijn doet en heeft gedaan. En ik haat het dat ik ondanks alles wat ze me heeft aangedaan nog steeds om haar geef en haar geen pijn wil doen.

Dit is gewoon hoe mijn moeder is en daar kan niemand verandering in brengen. Ik weet dat mn zus ook geen zin heeft in dat gesprek en ik denk dat mn broertje er ook niet naar uitkijkt.

Ik probeer ook zoveel mogelijk ruzies thuis te vermijden en ze in elk geval niet zelf te starten wat ik weet dat mn broertje dat niet fijn vindt.

Dankjewel voor het lezen.


2 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Wat vervelend, heel veel suc6 met het gesprek

Hey het is ook best ingewikkeld lijkt me. Maar het is niet raar dat je je moeder geen pijn wilt doen, dat zit gewoon in je. Ik denk dat de gesprekken wel goed zouden zijn. Ookal is het handige misschien dat ze ziet wat er gebeurt als er een discussie ofzo ontstaat. Het is goed om gewoon dingen dat je dwars zit over de hele situatie uit te spreken. Anders kunnen ze julie moeilijk helpen. Verder is het in zo'n gesprek natuurlijk een veilige plek, want als er misdragen word, zullen ze dat proberen te sturen. Ik hoop dat het gesprek mee valt veel succes! 

Reageer