thuis

  • 20 March 2019
  • 2 reacties
  • 37 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
mijn ouders zijn al lang gescheiden en ik heb er nog iedere dag last van, ze ruziën met of over elkaar en er kan geen enkel goed woord van af over de ander.

ik mag mijn vader het meeste en mijn moeder vind het maar niks. ze begint dan tegen mij heel erg geïrriteerd te doen en de recente geldzorgen maken het niet beter. ze kijkt met een vergrootglas op mij neer en trekt mijn tweeling broertje altijd voor.

mijn moeder heeft mij na dat mijn oudere broer getrouwd is zonder zijn moeder er bij, twee keer het huis uit gezet omdat ik met mijn vader aan het appen was...
het is mijn vader!!
ik mag mijn moeder ook echt niet. niet eens een beetje het enige wat mij bij haar houd is mijn vader die toch ondanks alles een voorstander is van goed contact met allebei je ouders.
(ik ben er geen tegenstander van maar in dit geval wel)
als ik het goed heb dan is mijn moeder mij gewoon mentaal bang aan het maken voor mijn vader en om niet haar zin door te drijven..

ik heb er best wel genoeg van.
ik ben van plan om na dat ik mijn korte tijd bij mijn vader ben geweest, weg te gaan van huis (mijn moeder)

hebben jullie er nog enige gedachten over?
tips, hoe ik het beste alles mee kan nemen zonder dat mijn moeder het merkt?

P.S.
dit is zo open als dat ik zo snel kan zijn, voel je vrij om alles te vragen omstreeks dit topic

groetjes,
AlphaWolf

2 reacties

Hoi

Wat naar dat je moeder zo negatief kan doen. Ik kan me voorstellen dat je hier niet langer tussen wilt zitten.

Bij je moeder weggaan zonder haar medeweten lijkt me geen goed plan. Ik vermoed dat je vader er ook geen voorstander van zal zijn. Als je moeder erachter komt dat jij bij een ander in bent getrokken, maakt dat de situatie waarschijnlijk nog gecompliceerder.

Het lijkt me nuttig om met je vader te bespreken wat jullie aan de situatie kunnen veranderen. Misschien is een regeling waarbij je meer tijd bij je vader doorbrengt, mogelijk. Het gebeurt dat de band tussen mensen verbetert als die mensen elkaar meer ruimte geven, dus vaker bij je vader zijn, zou de band tussen je moeder en jou ten goede kunnen komen.

Als je graag je hart eens lucht of op zoek bent naar advies, kan je ook terecht bij de KinderTelefoon. Daar kan je anoniem je verhaal doen, en kan een moderator met je meedenken over een oplossing.

Groetjes
Kenshin
Hey AlphaWolf,

Je schrijft dat je van plan bent om van je moeder weg te gaan. Dat zou ik niet doen, want dat zorgt voor problemen en rechtzaken. Ik neem aan dat je samen met je ouders hadden afgesproken sommige dagen bij je moeder te zijn en andere dagen bij je vader? Daar moet je je aanhouden.

Het is vervelend dat ze je het huis uitstuurt als je appt met je vader. Je kunt dan bijvoorbeeld naar je vader toegaan voor een tijdje, of proberen je vader in het geheim te appen. Het is goed dat je dat doet, want het is je vader. Daar moet je natuurlijk gewoon contact mee houden! Je moet echter ook contact met je moeder blijven houden.

Je vader lijkt mij een wijze man. Je moet contact houden met beide ouders!

Groetjes,
Een Persoon Zonder Naam

Reageer