Vraag

telkens wordt er gedreigt over naar een instelling gaan

  • 14 August 2023
  • 1 reactie
  • 38 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb dus thuis het laatste jaar ofzo steeds vaker dat ik gewoon agressief ben. Ik heb spiegels gesloopt en mensen pijn gedaan. Telkens als ik boos ben wordt de rest van mijn familie boos op mij. Er wordt dan met allerlei dingen bedreigt. Vooral met jeugdzorg en naar een instelling gaan. 

Ik moet mijn hele leven al voorzichtig zijn voor wat andere mensen denken. Dat is uit angst dat we door jeugdzorg naar een instelling of pleeggezin worden gestuurd. (Mijn familie heeft veel trauma meegemaakt waaruit deze angst is ontstaan). Toch vraag ik me af: wat nou als ik nu echt in een instelling zit? Wat gaat er echt gebeuren en is het zo erg als dat ik moet geloven? 

En hoe kom je in een instelling? Welke rede zou ik ernaar toe worden gestuurd? Ik zou denken vanwegen agressiviteit tegenover andere mensen en een gevaar zijn maar is dat überhaupt iets waarvoor je in een instelling wordt gezet. 

Ik heb nu ook hulp thuis maar dat doet echt weinig. Ik denk dat dat er is om een instelling te vermeiden maar wat nou als het niet werkt? Wat nou als ik weer het gewoon zat ben en gewoon zo weer iemand iets aan doe? Is het dan wel tijd voor een instelling? 

Ik ben gewoon in de war over wat het nou moet inhouden want "een slechte plek waar je nooit meer uit komt" lijkt me onwaarschijnlijk. En Als ik ernaartoe wordt gestuurd want ineens wordt er besloten dat het toch maar tijd is wat moet ik dan? 


1 reactie

Reputatie 1
Badge

Over wanneer je naar een instelling word gestuurd is dacht ik als je een gevaar bent voor je zelf of je omgeving. 

Wat ik persoonlijk aanraad is een contact persoon (of hoe dat heet) zoals een psychiater of psycholoog. Die je helpt bij het omgaan met je woede waar je mee kan praten. Ik weet niet hoe je relatie met je ouders is. Maar voor mij helpt het altijd om te praten met iemand die ik goed vertrouw en waarmee ik over bijv dus mijn thuissituatie of andere problemen kan praten. En ook de problemen oplossen. Een goede vriend of vriendin kan ook altijd fijn zijn om mee te praten. Alleen kunnen die niet altijd helpen met het helemaal oplossen van de situatie. 

 

Ik hoop dat dit heeft geholpen. Succes en veel sterkte. 

Van,

Een  mens op het internet

 

Reageer