Telefoon afpakken voor niets

  • 8 January 2020
  • 1 reactie
  • 60 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 7 reacties

Hoii, 

 

Ik snap mijn oma voor geen meter… (ik woon bij der)

Ze lijkt voor onnodige dingen mijn telefoon af te pakken..

 

Ik zei laatst nog tegen haar dat ik de vaatwasser in het weekend wel doe omdat ik midden in de proefwerkweek zat, zij zei ; nee, iedereen heeft een taak en die ga je ook doen anders pak ik jou telefoon af.  En dit zegt ze dan op een erg strenge, gemene manier. 

 

Of bijvoorbeeld gisteren ; 

Ik ben dus aan mijn knie geopereerd en moet nu een jaar revalideren. Ik heb oefeningen gehad om thuis te doen maar ik heb tegen de fysio eerlijk gezegd dat school voor komt en dus ik ze pas ga doen als ik helemaal klaar ben met school. Hij vind dit een goed idee en snapt het wel. 

Het was dus een uur of 7 in de avond en ik was druk mijn huiswerk aan het maken. Mijn oma komt en zegt zo : nu je oefeningen doen anders is jou telefoon voor de gehele week weg.  Ik zeg dan ja ik doe het als ik klaar ben en dan pakt ze zonder iets te zeggen mijn telefoon af en legt het in een kast met een sleutel zodat ik er niet bij kan, 

Ik snap niet waarom zij dat zegt, ze weet zelf wel dat ik altijd eerst mijn huiswerk doe en dan de oefeningen als het niet te laat is.  Zelf zegt ze tegen iedereen en alles dat school heel belangrijk is en nu gaat ze zomaar het anders doen. 

Ik weet niet hoe ik haar kan overhalen om het gewoon aan mij te laten. 

Ze weet dat ik het toch wel doe

 

 

 

 

Ik heb al duizend x met haar hierover gepraat dat ik het niet fijn vind, en vind het eigelijk niet kunnen dat ze zomaar mijn telefoon afpakt. 

 

 


1 reactie

Heyo,

Ik woon zelf ook bij me opa en oma, en mijn oma kan soms ook zo reageren. Vooral in het begin toen ik net begonnen was met streamen. Dan kon ze zomaar binnenkomen en schreeuwen van dat ik eerst moest leren voordat ik spelletjes mocht spelen. En als je dan zegt van ja heb ik al gedaan, dan pakte ze alsnog me telefoon en laptop af. 

Ik weet zelf ook niet waarom ze dat precies doen. Misschien is het wel hun manier van opvoeding. Of ze denken van: '’ Door dat rot telefoontje waar ze de hele dag allemaal op zitten, komt het nooit goed met hem.'’

Qua taken begrijp ik het wel. Je woont in hun huis, leeft en eet daar, dus je mag er ook wel iets voor terug doen. En hoeveel moeite is het om de vaatwasser in en uit te pakken? Dat is minder dan 10min werk.  Dan zou zo'n telefoon afpakken een mooie kleine dreigementje zijn om jou de vaatwasser te laten doen. 

 

Het enigste wat je kan doen is opnieuw met haar in gesprek gaan, en vertellen dat je deze week een proefwerkweek hebt, en dat je daardoor veelal bezig bent met leren en huiswerk maken, en dat er dus weinig tot geen ruimte is voor de fysio oefeningen. Waarschijnlijk is het gewoon zo dat je oma veel om je gezondheid geeft, en merkt dat je deze week nog niet veel van die oefeningen hebt gedaan. Ik heb mijn opa en oma uiteindelijk gewoon is vertelt dat mijn telefoon erg belangrijk voor me is, dat ik hem nodig hebt voor school en voor de rest voor de streams. Sindsdien pakken ze hem niet meer af. Nou hebben ze nu wel andere dingen door bijv. de stroom eraf te doen haha. 

 

See Ya!

Spookyzx.

Reageer