Vraag

Teken

  • 6 May 2018
  • 4 reacties
  • 155 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
(Niet ernstig)

We wonen in een stuk bos en onze hele huis zit onder de teken, echt ik word helemaal gek! Ze komen van bomen af precies bij de voordeur. Een paar dagen geleden 2 grote/dikke op de trap gevonden gelijk kapotgemaakt en doorgespoeld door de wc. Die hadden al flink wat bloed gezogen. Mijn kat zat toen op mijn bed, heb het bed nagekeken en allemaal kleintjes, echt ik kon wel janken! Gelijk alles verschoont, maar daarna heb ik er nog een paar weer gezien. Mijn moeder zegt dat kun je toch niet voorkomen. Kat leeft nu buiten en mag niet meer naar binnen van mijn ouders. Binnenkort gaan wij op vakantie mijn moeder zegt dat de kat zich wel red.
Maar vanacht stond de kat voor de deur en echt zo zielig dat arme beestje snapt er natuurlijk niks van. Normaal slaapt hij altijd bij mij. Ik deed zo gemeen uit schrik. Hij wilt zo graag naar binnen maar ik kon echt niet maken om de kat binnen te laten want ze zat echt helemaal onder. Ze slaapt in de struiken/gras. Maar wat ze nou heeft gedaan: ze ging via een boom naar het balkon springen om zo binnen te komen dat beest word helemaal gek ik vind het zo zielig maar ik kan niks doen / weet geen raad meer.

Ik zelf word ook helemaal gek ben mezelf continu aan het controleren. Mijn ouders beseffen niet hoe eng die beesten zijn?

Als de kat buiten is blijft hij meestal in de buurt en kan ik hem roepen dan komt hij gelijk, maar nou zie ik hem helemaal niet meer.

Kan een kat met teken overleven?
Ik heb laatst gezien dat er iemand in de rolstoel belandde, door een teek.

Hoe kan ik dat arme beestje helpen?

4 reacties

Nou ja katten kunnen beter tegen teken dan mensen dat is zeker, maar teveel teken is ook niet goed voor een kat natuurlijk. Ik heb ook buiten 3 katten en ze brengen regelmatig een teek mee die haal ik er uit met een speciaal teek dingetje (ik weet even niet hoe het heet). Maar er bestaan middeltjes wat je op de rug/nek van de kat kunt smeren waardoor de teken niet meer zo snel op je lat zullen springen. Ik hoop dat dit een beetje helpt.
lat=kat sorry ?
"Kan een kat met teken overleven? "
Als het goed is wel, maar het is wel zo handig om middelen tegen insecten/teken te gebruiken.
De kat achterlaten lijkt mij een groter probleem, want wat moet hij eten.

"Ik heb laatst gezien dat er iemand in de rolstoel belandde, door een teek."
Teken zijn op zich vrij ontschuldig, maar de ziektes die zij bij kunnen dragen niet.
Ik bedoelde niet lat maar kat

Reageer