Vraag

Te vroeg naar bed?

  • 9 January 2019
  • 7 reacties
  • 545 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
Al mijn klasgenoten gaan laat naar bed en ik moet al om 20:15 al naar bed gaan. Ik vraag steeds aan mijn ouders of ik later naar bed mag gaan maar dat mag niet.
Kan iemand mij tips geven???

7 reacties

Misschien kun je hen overtuigen met goede argumenten om later op te blijven.
Dat andere klasgenoten later naar bed gaan, is op zich geen goede reden, maar dat het goed voor jou uit zou komen is mogelijk een beter argument.
Hey!

Ik weet niet precies hoe oud je bent dus ik kan niet voor mezelf oordelen of ik daar oké mee zou zijn, maar allereerst wil ik even zeggen dat het niet per se erg is dat jij eerder naar bed moet dan je klasgenoten.

Je kunt je ouders vragen waarom je precies op dat tijdstip naar bed moet, je kunt er altijd wat wetenschap tegen aan gooien als argument. Zoek op hoe lang iemand van jouw leeftijd moet slapen om goed te kunnen functioneren. Slaap jij veel langer dan het nodige, kun je dat als argument gebruiken.

Ik weet niet wat je precies wilt doen als je langer op mag blijven. Maar als je zoals ik eerst wilde, nog even wilt lezen, kun je dat prima stiekem doen...

Niet het beste advies dat iemand op deze vraag had kunnen geven, maar ik heb mijn best gedaan...
Succes!

Groetjes, Anoniempje
zoals hierboven beschreven, zou ik het met je ouders bespreken.
en dan wel rustig en beide kanten horen..

daarnaast moet je dan wel argumenten hebben om later te mogen slapen. en dan denk ik niet dat argumenten als: de rest van de klas mag dat wel, of, omdat ik het leuk vind. gaan werken
Ik ben trouwens 13, en zit in de 2de
Reputatie 3
Badge +3
Omdat je 20.15 naar bed moet, betekent dat dan ook dat je moet gaan slapen?

Je zou aan je ouders kunnen vragen of je later naar bed mag, omdat je bijvoorbeeld een bepaalde serie wil kijken die naar 20.15 begint, en daar heeft iedereen het over. Of je kan zeggen dat je huiswerk moet maken, of wilt leren. Nadeel daarvan is wel dat als je dan langer mag opblijven dat je dan wel bezig moet gaan met huiswerk, mm geen goed idee dan.

Heb je op je kamer geen pc/ of console dat je gewoon nog even tv kijkt of even achter de pc gaat?

Van mijn eigen ouders moest ik altijd om 21u naar bed en gaan slapen, maar dat deed ik niet. Ik ging gewoon gamen tot 22/23u. En als ze dan aan me vroegen waarom ik niet ging slapen, vertelde ik altijd dat ik niet eerder kon slapen, dat lukte me gewoon niet. Toen hebben we samen besproken dat ik dan maar om 21.30 naar boven ging en dan nog 1 uur wat anders mocht doen en dan toch proberen te slapen.

Ik woon nu niet meer bij me ouders wegens een eerdere gebeurtenis, maar bij deze mensen mag ik tot uiterlijk 22.00 opblijven, want daarna gaan zij meestal slapen. Dus dan laat ik de hond uit samen met Sue en dan gaan we naar boven. Sue (me vriendin) gaat meestal rond 23.00 slapen ik val meestal pas in slaap naar 02.00
Dat is dan voor mij een heel sterk argument om later op te blijven.

Ik denk dat je zelf moet achter komen wat een goede reden is.
Ik zit nu dan bijvoorbeeld te denken aan, uitgaan met vrienden of afspreken met ze. Of werk, maar iemand van 13 jaar mag niet tot 20/21 werken. Misschien een sport? Maar dat doe je niet elke avond.

Ik heb geen idee.

Misschien kan je het gewoon normaal voorstellen dat je van plaats 20.15, om 21.00u naar boven gaat. En zeggen je ouders echt dat je naar bed moet om 20.15? Of kan je gewoon blijven zitten tot 20.30/ 20.45?

Ik zou zeggen dus: '' Bespreek het met ze, of vind een sterk argument''.

^
Future
Reputatie 5
Badge +4
hey,

wat @Future zecht doe ik ook ikmoet 21:00 naar bed maar ga pas slapen om 02:30
ik zit op de pc dit te doen en muziek luisteren ga wat leuks doen op je telefoon ofzo



gr.
lorenzo
Hey,

wat @Future en @lorenzo doen doe ik ook ik moet om 21.00/21.30 naar boven maar mag dan nog wat voor mezelf doen.
dus gebruik dat als argument dat je om 20.30 naar boven gaat maar dan nog wat voor jezelf mag doen.

gr
daniel300

Reageer