Skip to main content

Hoi.. Ik heb supper veel ruzies thuis..  Ik hat dat altijd al wel maar nu door die corona hebben we nu wel elke dag ruzie.. Ik heb het idee dat alles mijn foud is. Door die ruzies loop ik ook heel vaak weg.. Ik brn dan iets van 3/4 uur weg ofzo. Ik weet gewoon niet meer wat ik er mee aan moet. Ik probeer dan wel heel de dag in me kamer te zijn maar bij avond eeten ben ik tog weer beneden met heel het gezin... Ik kan ook nergens heen ofzo. Ik wil graag rust.. Er zou ook hulp thuis komen maar dat gaat ook niet door door corona.. Ik wil niet meer elke dag thuis zijn. Ik wil ook weg kunnen ofzo... 

Hoi

Wat vervelend dat er zo vaak ruzie heerst thuis. Niet fijn dat je je hierdoor gedwongen voelt weg te lopen, en dat je grotendeels op je kamer zit. Dat je ruzies vermijdt door je af te zonderen is op zich verstandig. Doorgaan met ruziën op momenten waarop niemand nog rationeel denkt, lijkt me namelijk zinloos. 

Zijn er bepaalde onderwerpen die leiden tot ruzies? Misschien zouden jullie met het gezin op een kalm moment kunnen afspreken om die onderwerpen te mijden. Zijn er momenten waarop jullie het wel goed met elkaar kunnen vinden? De onderwerpen die op goede momenten besproken worden, zou je wat vaker naar boven kunnen brengen.  

Kan je met je frustraties rond thuis bij iemand terecht? Je zou eventueel, met de gebruikelijke 1,5 meter afstand, gaan wandelen met een vriend(in) of familielid. Daar zou je je spanning bij kwijt kunnen, zodat je hier niet alleen mee blijft zitten. Het was alvast verstandig van je om dit topic op het forum te plaatsen. Hopelijk luchtte dat op. 

Gr. Kenshin

Reageer