Hey, ik ben het heel vaak oneens met mijn ouders, ze behandelen me niet zoals ik behandeld hoor te worden bijvoorbeeld; ik mag niet buiten spelen/afspreken met vriendinnen waarvan mijn ouders hun ouders niet kennen, en als ik het dan mag, mag ik alleen bij het parkje recht voor ons, zodat mijn moeder uit het raam kan kijken en ik mag niet langer dan 17:00 buiten zijn. Ik krijg maar €14 euro zakgeld en moet alles zelf betalen. Ik mag niet eens naar de winkel om een zak chips te halen ofzo en elke dag als ik kom van school en als ik vertrek van huis staat mijn moeder uit het raam te kijken. Ik moet 21:00 uur naar bed, en heb vaste tijden voor mijn telefoon (1,5 uur per dag) ik mag na 20:00 uur niet op mijn telefoon, die moet dan in de woonkamer. Als ik me misdraag, moet ik bij me ouders in de kamer slapen als straf, of wordt mijn telefoon afgepakt. En mijn telefoon wordt vaak gecontroleerd, ik mag geen Snapchat of Instagram of iemand in mijn contacten behalve mijn familie. En als ik huiswerk maak op mijn laptop, moet ik mijn scherm zo draaien dat ze kunnen zien wat ik doe. Maar mijn zus mag aan de andere hand alles. Ik heb ook heel vaak ruzie met mijn moeder. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze minder streng voor mijn zijn?
Groetjes, een 14 jarige meisje.