Vraag

te strenge ouders

  • 6 January 2020
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal, 

Ik ben 15 jaar oud en zit in havo 4, ik ben blijven zitten omdat ik het vorig jaar lastig had door mijn ouders. Mijn ouders zijn over het algemeen best "streng” vind ik zelf, doordeweeks moet ik uit school direct naar huis en ik mag in het weekend heel soms wat leuks doen bijvoorbeeld mijn vriendje zien. Met dat kan ik nog leven, maar mijn moeder scheld me vaak uit, geeft me geen aandacht of liefde en probeert mij vaak bang te maken door te schreeuwen dat ik te dom ben voor school of dat ze niet wil dat ik nog thuis woon ect. De ene keer is ze lief en de andere keer trekt ze aan mijn haar en vernedert ze me waardoor ik vaak bang ben om thuis te komen omdat ik niet weet wat de stemming is thuis. Mijn vader doet daar niet echt aan maar probeert mij te isoleren door me dus direct naar huis te laten komen en mijn locatie te controleren. Interesse voor verhalen of dingen die ik heb meegemaakt is er nooit, behalve als het om school, toetsen en cijfers gaat.  Ik heb al hulp gezocht op school maar die konden mij verder niet echt helpen. Ook weet ik niet of het onder psychische mishandeling valt, of dat ik me gewoon aanstel.  
Dat is dus eigenlijk ook mijn vraag. 
Ik hoop dat iemand tijd heeft om te antwoorden, 
Groetjes k  ♥


2 reacties

Schreeuwen, schelden en lelijke dingen zeggen valt ook onder mishandeling. Dus in jou geval is er ook sprake van mishandeling. 

Weten je vrienden het? Misschien kunnen zij jou helpen of je kunt bellen of chatten met de kindertelefoon. Ze helpen jou dan aan een oplossing.

Hai Maantje,

Ik zou dit zeker beschouwen als emotionele mishandeling, en vraag me dan ook af: Reageren jou vader en moeder vaak ook heel opeens of dat ze zonder goede reden heel boos kunnen worden?

Verder zou ik zeker hulp zoeken via school of de kindertelefoon appen/bellen om het lekker kwijt te kunnen. 

Xx me.

Reageer