te strenge moeder

  • 2 July 2019
  • 2 reacties
  • 176 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hii,

ik ben een meisje van 15 en me moeder is een drama!
mijn moeder is veelste streng en veelste gierig.
als kind krijg je vaak zakgeld en kleedgeld
ik krijg dit ook en ik heb opgezocht hoeveel ik ongeveer voor mijn leeftijd zou moeten krijgen.
zo hoor is eigelijk rond de 20 euro per maand aan zakgeld te krijgen maar ik krijg maar 10 euro.
daarnaast hoor ik eigelijk rond de 55 euro kleedgeld in de maand te krijgen maar ik krijg maar 100 euro in de 3 maanden.
nu krijg ik binnenkort een nieuwe telefoon waardoor ik mijn 10 euro zakgeld in moet leveren dus ik krijg dan geen zakgeld meer.
Ik heb wel een baantje bij de supermarkt maar dat verdiend ook niet top en dat geld heb ik nodig voor me scooter dalijk.

mijn vriendinnen mogen altijd naar alle feestjes en mogen dan thuis komen na dat het afgelopen is en savonds mogen ze altijd chillen met vrienden en moeten zo rond 1 uur thuis zijn.
maar ik niet natuurlijk ik mag bijna nooit naar feestjes en als ik mag word ik altijd al vroeg opgehaald.
en als ik wil chillen moet ik altijd om 10 uur al thuis zijn.
hierdoor heb ik het gevoel dat mensen mij ook niet mee vragen omdat ik toch nooit mag en niet tot laat.

en ik mag niet met de trein omdat me moeder bang is dat ik verkracht word ofzo.

soms denk ik er echt over na om bij mijn vader te gaan wonen want me ouders zijn uit elkaar.
maar als ik dat doe dan zie ik me vrienden niet meer want dat is niet heel erg dicht van me moeder

wat moet ik hier tegen doen. In gesprek gaan helpt niet ik krijg dan altijd naar me hoofd je bent pas 15 .

2 reacties

Hey,

Je ouders zijn gescheiden. Daarom zijn de salarissen gesplitst en is het logisch dat je zakgeld van je moeder de helft is - of zelfs minder, omdat vrouwen vroeger minder werkten dan mannen - van het zakgeld wat je normaal zou krijgen. Krijg je ook zakgeld van je vader?
(Je krijgt meer dan de helft van het kledinggeld. Ik wist niet eens dat dat een ding was. Ik denk dat ik dat maar ook ga opeisen.)
Jammer dat je van je nieuwe telefoon je zakgeld moet inleveren. Hoeveel kost die telefoon? Er was laatst op dit forum een topic over mobiele telefoons, misschien heb je daar wat aan.
Kan je vader niet meebetalen met zakgeld, kledinggeld, je telefoon en je scooter?

Je moeder bedoelt het goed dat je niet tot te laat naar feestjes mag. Vaak worden er op dat soort feestjes laat in de avond gerookt en gedronken, wat je moeder natuurlijk niet wil! En je moeder wil ook niet dat je met de trein gaat, omdat ze bezorgd is. Waar wil je eigenlijk heen met de trein? Als je om normale tijden gaat, niet na 10 uur, is het normaal dat je al met de trein gaat, alleen. In plaats van dat zij zegt: 'Je bent pas 15,' hoor jij te zeggen: 'Ik ben ál 15!'

Of je moeder gierig is ligt dus aan de vraag of je ook geld van je vader krijgt en je moeder is een beetje te streng, vind ik, maar dat doet ze omdat ze van je houdt! 😘

Groetjes,

Een Persoon Zonder Naam
Badge +1
Ik kreeg vanaf 12 jaar oud 10 euro per maand. Nooit meer geworden. Geen kleding geld. Geen telefoons of andere dingen. Ik moest overal zelf voor werken. Ouders niet gescheiden

De aanpak van je moeder hebben heel veel ouders maar dat werkt niet want als 't kind 't echt wilt gaan ze het geheimzinnig doen en word er gelogen etc.
Gewoon doen wat je gelukkig maakt

Reageer