Te hoge verwachtingen op school

  • 7 April 2023
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

Badge

Hoi,

 

Mijn moeder heeft vaak veel te hoge verwachtingen van mij, want ik leer veel te veel voor mijn gevoel. Mijn moeder word ook boos als ik het aan geef dat ik het gewoon niet kan, want ze vind dat ik minstens een 8 moet halen per pta. Nu heb ik autisme en is leren al niet zo makkelijk voor mij, Elke keer als ik het ook aangeef word ze dus boos maar zelf heeft ze vwo gedaan en ik doe zelf kader dus  is het heel goed voor mij te begrijpen dat de stof die ik krijg wat makkelijker voor haar lijkt

 

Wat kan ik hier aan doen om minder stress te krijgen?


3 reacties

Misschien is het een idee om met je mentor op school te praten en dan samen met je mentor een gesprek aan gaan met jouw moeder? Lijkt me anders veel te zwaar om zo door te gaan, en heel vervelend dat je moeder er boos over is want je doet het niet expres, heel veel succes 😘

Badge

Misschien is het een idee om met je mentor op school te praten en dan samen met je mentor een gesprek aan gaan met jouw moeder? Lijkt me anders veel te zwaar om zo door te gaan, en heel vervelend dat je moeder er boos over is want je doet het niet expres, heel veel succes 😘

Ik zelf ben een heel gesloten persoon, en hou eigenlijk ook alles liever voor mezelf maar mijn mentor is ook niet de aardigste en slimste om het aardig te zeggen

Misschien is er wel een andere aardige docent waar je terecht kunt, en dan zou je het via een mailtje kunnen vertellen… En anders alles opschrijven en dan een brief aan je moeder geven ipv praten? En ik snap wel dat je het liever voor jezelf houd, dat heb ik ook wel een beetje, maar als je iets wilt oplossen is het soms wel nodig om anderen om hulp te vragen

Reageer