Vraag

Surprise maken?

  • 27 October 2023
  • 10 reacties
  • 140 Bekeken

Reputatie 7
Badge +12

Hoi allemaal,

Ik doe dus elk jaar surprises met mijn ouders, zussen en opa en oma, maar de afgelopen 2 jaar zijn nogal zwaar geweest, ik heb veel doorgemaakt en mijn band is verslechterd, met name met mijn moeder.

 

Nu is het probleem dat ik mijn moeder heb getrokken bij lootjes trekken, en ik kan het niet uitstaan om geld aan haar te besteden en ook nog iets positiefs over haar te maken. Ik heb niet gezegd wie ik heb, maar ik heb wel gezegd dat ik liever niet meedoe. Ik heb hier over gepraat met ze en ze zeiden dat het goed komt en dat ik gewoon kan meedoen als ik wil en ook zonder surprise te maken.

dus ik heb laatst gezegd tegen mijn vader dat ik hem niet wilde maken. Hij vond het goed, begon mijn moeder vandaag eens tegen mij te zeggen van: ‘Ja OnlyMe, ik moet nog wel even overleggen met papa of je dan voor de rest ook meedoet, want je zussen stoppen er ook gewoon moeite in.’

 

Ik kon het niet geloven dat ze zomaar dat in zou trekken. En mijn zussen hebben niet doorgemaakt wat ik heb doorgemaakt.

Wat moet ik nu doen?

Het laten?

Toch een surprise maken en wat dan?

Boos worden?

 

Ik word hier zo moe van. Ze trekken steeds maar beloftes in alsof het niks is en ik zit dan met de gebakken peren om het even zacht uit te drukken.

 

-OnlyMe


10 reacties

Hoi @OnlyMe ,

Lastig! Ik weet niet zo goed wat het beste is. Maar ik denk gewoon geen surprise voor je moeder maken en het verder laten. 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Hey @OnlyMe,

Wat lastig zeg! Ik zou dan gewoon geen surprise maken als ze zo doet en deed afgelopen jaren.

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +12

Ja, dat ben ik ook van plan, maar dan alleen thuis zitten op sinterklaas avond? Dat is nou ook niet dat ik denk van: “Jeej, nu voel ik me stukken beter.”

En van mijn ouders moet ik vaak dit soort dingen “terug verdienen” of “verdienen” is 9 maanden en een week constant met therapeuten leven en aan mezelf werken dan niet genoeg? Is het nou echt nooit genoeg? Hoe veel moet ik dan nog doen om hun waardering, liefde, cadeautjes, vertrouwen te “verdienen”?

-OnlyMe

Begrijp ik! Maar als je wel gaat, en je gaat met tegenzin een surprise voor je moeder gaat maken denk je ook niet "jeej". Beide keuzes zijn vervelend. 

Ik snap je absoluut,  maar ik denk niet dat boos worden helpt . Je ouders begrijpen je gewoon niet denk ik. 

Ik wou dat ik je beter kon helpen. Maar ik weet echt niet goed hoe:(

Reputatie 7
Badge +17

Hoi lieve @OnlyMe  wat een rotkeus! Misschien kun je een surprise maken met voor jezelf een soort verborgen boodschap erin, ik weet niet, dat je er ergens iets in verwerkt of in je gedicht zet waarvan je zelf ' stiekem ' denkt: lekker puh. Soort karma surprise  😉. Zodat je nog een eigen binnenpretje hebt die niemand door heeft. Ik noem maar iets,  een klein geurtje in je surprise die jij alleen op hebt zodat ze dat de hele tijd ruikt ofzo.  Niet gemeen of vies maar toch iets dat je zelf schik hebt dat ze dat ziet of ruikt of aanraakt of proeft. Of maak er 1 met koude gekookte spaghetti waar het cadeau in zit xd. Ik noem maar wat hoor. Maar dan heb je in elk geval nog een beetje lol. 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +12

Dat is zo. Boos worden helpt niet en een surprise maken ook niet. Het is gewoon nogal vervelend dat ik dingen moet “verdienen” terwijl ik het hele jaar keihard aan mezelf heb gewerkt en mijn zussen niet, nee, die mogen me gewoon afsnauwen, dat is geen probleem, maar OnlyMe moet wel alles “verdienen”.

Het is voor mij een nogal gevoelig punt en ik heb dan ook een mail naar mijn oude mentor R gestuurd. Over hoe het hier gaat als er geen therapeuten zijn die alles in de gaten houden.

Ik vind de hulp die je kan geven al hartstikke fijn, en ik denk zo ie zo niet dat ik er nog veel tegen kan doen behalve afwachten. Dus dankjewel @Jesse_6567 En ook @Monkeyboy08 Natuurlijk!

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +11

Je kan proberen om een leuke surprise te maken, maar dan overleggen dat je blijft logeren bij iemand daarna, en dan een briefje in de surprise doen over hoe vervelend jij het vindt? Dan kan je bij diegene blijven slapen, en dan kan je moeder het verwerken. 

Dit is een idioot plan, ik weet het, maar ik kan niet veel anders bedenken.

Anders koop je alleen de kadootjes, maakt er iets simpels van en stopt er niet te veel moeite in. En dan kan je in het gedicht verwerken over hoe je het zo moeilijk had. Je kan goed schrijven, dus ik denk dat je dat wel kan.

In ieder geval, veel succes!

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +12

Dat kan inderdaad! Ik ga er nog even over nadenken!

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +12

Ik weet het al! Ik ga een spuitdeobus maken! Mijn moeder weigert altijd mij spuitdeo te geven omdat het slecht voor het milieu is, ergens snap ik dat ook wel, maar we doen al meer dan de gemiddelde mens voor het milieu. (Mijn moeder naait haar eigen kleren, maakt wasmiddel, gaat naar de markt met bakjes zodat we geen plastic verspillen, bewaart plastic tasjes, we hebben bijna nooit de kachel aan, ook niet in de winter, we gaan veel met de fiets, we douchen kort en zetten de lichten uit als we weg zijn of naar een andere kamer toe gaan. Kortom hartstikke veel!)

Dus ik ga een spuitdeo bus maken die “goed” voor het milieu is, misschien doe ik de cadeautjes in plastic zakjes verpakt (die uiteraard bewaard zijn door mijn moeder) en doe ik de Deo bus vol met smurrie of iets anders, ik moet het idee nog uitwerken en uitvoeren, maar ik ben er behoorlijk tevreden over. Ik ga denk ik maar een heel kort gedichtje doen.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +12

Hallo allemaal!

Ik heb uiteindelijk niet meegedaan met Sinterklaas, ik heb wel een soort kunst achtige surprise gemaakt met een brief over hoe ik me over alles wat er thuis aan de hand is voel en zonder cadeautje, mijn moeder heeft de brief niet gelezen, maar het was prima zo. Ik heb een rustige avond gehad en wel nog een strip en 2 hele schattige Inktvisjes gekregen die gehaakt waren door mijn zus. Want die wilde wel nog haar surprise aan mij geven. ( het moest de zee voorstellen met die 2 Inktvisjes erin)

-OnlyMe

Reageer