Skip to main content

Ik ben 15 jaar (bijna 16) en mijn ouders zijn super streng en over protective . 
bv ik moet voor het donker thuis komen (voor 5u) en mag daarna ook niet meer buiten terwijl iedereen van mijn leeftijd gwn veel langer buiten mag zijn. 
ik moet meteen na school naar huis komen.

mijn vader checkt ook vaak mn telefoon en heeft een parenting app waardoor hij kan zien wat ik doe op mn gsm hoelang en waar ik ben.

ook vandaag wou ik studeren in de bib en het mocht niet van mn vader?? Uiteindelijk mocht ik toch gaan  en tien ik daar was zag ik oppeens mn ouders daar ze waren aan het controleren of ik ook echt ging studeren of weet ik veel wat terwijl dat zo’n 4/5 km van ons huis is .

ik vroeg wrm ze daar waren en dit was hun antwoord “ ja we waren we toevallig in de buurt omdat ik nog spullen ging halen bij de action, wat wou je ook alweer hebben ?”

terwijl de action wel een stuk verder is dan de bib dus ze konden me ook gwn bellen of een berichtje sturen ipv “heel toevallig daar zijn”

ik mag ook nooit blijven slapen bij iemand of andere dingen .

ook als ik niet wil dat bv mijn vader mn telefoon checkt zeg ik dat ik het niet wil en hij zegt “ oke dan krijg je het ook niet terug totdat ik er ik kan “

dus ik heb eigenlijk geen keus meer en geen privacy ik moet ook altijd mijn slaapkamer deur ophouden zogezegd voor “de ventilatie “

ze zeggen dat ze zo streng zijn wegens ons geloof (christen)

ik vind dat ze teveel overdrijven en heb er vaak met hun over gepraat ze zeiden dat ik niet naar ander ouders moest kijken en dat dat eenmaal is hoe hun opvoeden 

Ook veel andere vrienden van me zeggen dat ik super strenge ouders heb dus ik overdrijf niet 

en met hun erover praten helpt helaas niet ik moet nu eenmaal accepteren hoe ze zijn tot ik 18 ben 😕

Dit gaat inderdaad wel heel ver.

Ouders zijn meestal veel strenger en strikter als het om meisjes gaat dan jongens.

Helaas is dat ook wel nodig als je kijkt wat je allemaal verbaal naar je toe gesmeten krijgt als meisje op straat.

Echter is dat geen reden om zo streng om te gaan met je kinderen. 

Een beetje een strenge ouder hebben moet je kunnen accepteren maar dit gaat wel heel ver.

Als je echt hulp wilt vanuit een organisatie ga ik je toch vragen om te reageren onder je topic en dan wil ik je wel wat advies geven.

Reageer