Hoi ik zit echt met een probleem… ik heb sinds een tijdje mijn eerste vriendin ze is bijna 16 en ik over een paar maanden 18. Mn moeder heeft het hele idee van dat ik een vriendin heb nooit leuk gevonden. Dat is ook de reden dat ik haar nog niet thuis heb gebracht. En mn ouders vinden het ook niet fijn dat ik steeds maar naar haar toe ga… ze zijn er laatst ook achtergekomen dat ik seks met dr heb gehad (veilig) maar dat vonden ze totaal niet leuk omdat ze haar nog te jong vinden.. maar nu heb ik best veel gezeik omdat ik dr eigenlijk niet vaak kan zien puur omdat ik haar voor mn gevoel niet thuis kan brengen. Want ik kan niet altijd maar dingen buiten doen en geld uitgeven. Maarja ik vindt het zo lastig en ook omdat ik mn vriendin dit niet wil/kan zeggen is t ook laatig voor haar omdat zij niet weet waarom ik dr zo weinig zie en zo doe.. iemand die me kan helpen?
Hey Yo22,
Wat leuk dat je een vriendin hebt! Wel lastige situatie. Je kunt haar niet mee naar huis nemen, omdat je ouders er niet echt achter staan omdat ze haar nog te jong vinden. Vooral je moeder dan. En je kunt er ook niet echt met haar over praten,omdat je dat lastig vind. En nu spreek je dus buitenshuis af, maar het kost je geld en je kunt weinig afspreken. Moeilijke situatie.
Ik weet niet hoe de band met je ouders is en of je bijvoorbeeld enigskind ofzo bent. Maar ik denk dat je ouders het lastig vinden dat je een vriendin hebt. Ik denk dat ze heel erg aan het idee moeten wennen, ook omdat jij zelf ouder word en niet meer alleen maar afhankelijk bent van je ouders. Misschien vinden ze het best wel ff een grote stap dat je een vriendin hebt, het is heel mooi, maar ook een soort verantwoordelijkheid. Want bij een relatie komt veel kijken. En dan vinden ze seks denk ik een hele grote stap, omdat je elkaar dan echt verbind. Dat is een speciaal iets.
Het lijkt me het beste als je eerlijk bent en blijft. Dus praat erover met je ouders en met je vriendin. Zij moet ook jouw familie leren kennen en jouw ouders moeten haar natuurlijk ook leren kennen. Je kan niet op deze manier een relatie hebben, je kan namelijk niet kiezen tussen je ouders of je vriendin. Dat is niet echt zoals het hoort. Je kan misschien het beste even met haar praten. Vertel hoe het zit en dat je ouders het lastig vinden dat je al verkering hebt. Dan kun je kijken wat zij ervan vind en of zij misschien ideeën heeft.
En neem haar een keer mee naar huis. Ga met je ouders praten en spreek af dat ze gewoon eens een keertje meekomt. Bijvoorbeeld dat ze smiddags wat komt drinken ofzo bij jullie. Dan kunnen jouw ouders haar zien en kunnen ze ook gaan wennen aan het idee dat jij een relatie hebt.
En ik weet niet hoe je vader er op reageer, maar anders neem je je vriendin een keer mee naar huis als je moeder er niet is. Dan heeft je vader haar al wel gezien en kan hij misschien met je moeder praten en haar een beetje overtuigen.
Ik weet natuurlijk niet hoelang jullie een relatie hebben, maar jullie hebben seks gehad. Je kan je relatie op deze manier niet lang volhouden. En je bent straks 18, dan ben je volwassen voor de wet. Je ouders moeten je ook leren loslaten.
Dus mijn advies is echt om er eerlijk over te zijn en erover te praten. Hoe moeilijk het ook kan zijn, dat is denk ik wel het beste!
Succes!
Xx Simply Me
Super bedankt voor de uitgebreide reactie!! Ik denk dat de enigste oplossing dus is om dr mee naar huis te nemen! Misschien veranderd hun beeld van de hele situatie dan?
Hey Yo22,
Ja, ik denk inderdaad dat het in dit geval de beste oplossing is. Anderhalf jaar geleden krijg mijn broer ook verkering en dat vonden mijn ouders eerst ook niks. Van je bent nog te jong en een relatie is een serieus iets enzo. Op een gegeven moment is ze een keer thuis geweest en dan blijkt het toch mee te vallen. En nu is ze volledig geaccepteerd en ook dat ze een relatie hebben enzo. Dus neem haar een keer mee en praat er dan eens met elkaar over, hoe zien jullie het en hoe zien je ouders het? Dan krijgen ze echt een beeld erbij en vinden ze het vast een leuke meid!
Succes,
Xx Simply Me
Je hebt me echt geholpen echt serieus bedankt!!!! <3
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.