Vraag

Stress over verjaardagscadeau

  • 2 September 2022
  • 2 reacties
  • 46 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi.

Een beetje een mini-topic, maar ja:

M’n moeder haar verjaardag komt eraan. Ik was van plan om iets te kopen na m’n werk zodat ik het kon verstoppen in m’n tas. Maar nu stuurt ze ineens iets dat ze online heeft gezien.

Ik weet niet of ik dat nu moet kopen of toch voor iets uit de winkel moet gaan. 

Cadeaus voor m’n familie geven me altijd stress. Vooral voor m’n ouders. Het begon bij mijn vader. Toen ik iets voor Moederdag kocht maar niets voor m’n vader omdat ik z’n hobby’s niet wist. Toen was hij de rest van de dag boos op me.

Ook had ik hem een keer een tekening gegeven omdat ik - again - niet wist wat hij leuk vond. Toen zei hij dat tekeningen ‘kinderachtig’ zijn, ook al zei hij een paar jaar geleden dat een cadeau geen geld hoeft te kosten. Hij zei altijd “Het gebaar telt”, en dan noemt hij mijn tekening, waar ik m’n ziel in heb gestopt, kinderachtig.

Tja, die avond had ik een partijtje gehuild.

Hij heeft ook zo’n ding dat hij je een enorm schuldgevoel geeft wanneer je niks koopt voor hem. Vorige Vaderdag had m’n broer niks gekocht. Ik had gewoon een kaart gekocht. 

Pap legde hem op de kast zodat iedereen hem kon zien. En gaf m’n broer een preek. Nu weet ik dat hij houdt van klussen en mountainbiken, maar spullen voor die dingen zijn een beetje duur...

Ik ban bang dat mam m’n cadeau niet leuk gaat vinden. Vorig jaar gaf ik haar chocola en zover ik herinner was ze er ook niet blij mee.

Soms vraag ik me af wat ze wel blij maken. Niks is goed...


2 reacties

Uh dus dit staat als vraag gemarkeerd, per ongeluk.

Dus dan hier mijn vraag: Wat vinden jullie? Zal ik dat ding online kopen of iets uit de winkel?

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Ik zou gewoon doen wat je zelf wil, het is echt raar als je moeder niet blij zou zijn met wat je haar geeft. Je hoeft je dan echt niet schuldig te voelen, je kan er niks aan doen dat ze zo naar doet, het ligt niet aan jou, ze mag al blij zijn dat je haar iets geeft en er aan denkt, na wat ze allemaal bij jou doet (heb vele andere topics van je gelezen dus weet wat ze doet)

Reageer