Skip to main content
Vraag

strenge ouders; is dit normaal??

• December 4, 2025
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

Hoi,

Ik vind mijn ouders heel erg streng. Vandaag was ik niet lekker (ik had koorts, 38,6) maar ik moest per se naar school van mijn moeder omdat ik een toets had. Nou, toets gemaakt. Ik wilde naar huis, want ik had koorts. Nee hoor, ik moest op school blijven. Ik ben zogenaamd al te veel naar huis gegaan omdat ik ziek was (in dit hele schooljaar pas 1x, 2 dagen achter elkaar)

Ook heb ik schermtijd voor maar 1,45 uur terwijl ik in de 3e zit en ik schaam me ervoor. Ik mag na het avondeten niet meer eten of drinken, geen telefoon boven, nooit liegen, ik koop stiekem lekker eten want dat mag ook al niet.. ik ben zelfs bang om te zeggen wat mijn dromen zijn. Ik wil graag politie worden maar mijn ouders denken dat ik iets met designen wil gaan doen. Eerst wel, maar nu wil ik politie worden. Maar ik durf het niet te zeggen, ik durf bijna niks te zeggen, bang voor de reactie. Bang dat ze gaan lachen of bang dat ze het niet serieus nemen.

Help is dit normaal voor ouders??

2 reacties

Yehrom
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 4, 2025

dit is eigenlijk heel erg (kheb het zelf ook) je kan gewoon een keer je moeders tel pakken als ze niet kijkt en dan de schermtijd omhoog halen niet ineens 5uur maar gwn 2 uur en over geld enz probeer contant want dna ziet ze niet waaraan je uitgeeft en als je iets wilt bestelen probeer bij vrienden of bij zo'n pakketpunt en gwn vragen of vrienden kunnen betalen en dat jij hun contant betaalt, ik weet niet of t geholpen heeft maar hoop t (bij mij werkt t) 

Bye👋

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Jeetje zeg wat rot dat je ouders zo doen 😞♥️ kun je er met iemand over praten die je vertrouwt? En dit ook op school aan bijvoorbeeld je mentor vertellen of een docent die fijn voelt zodat ze je kunnen helpen om met je ouders te praten.  Als je het fijner vind dat er iemand bij je zit als je met je ouders praat kan dat helpen of door middel van een brief..  je mag echt wel kenbaar maken wat de reactie van je ouders met jou doet en wat jij graag wil. Weet je wel waarom je ouders zo streng zijn? Misschien dat het helpt om er naar te vragen zodat je ze ook gerust kunt stellen en ze in zien dat ze je wat meer vrijheid moeten geven.  Ik hoop dat je hier iets aan hebt en wat mee kunt en dat je ouders je meer vrijheid geven. ♥️

Liefs en beterschap hopelijk is de koorts snel weg🙂♥️