Ik heb strenge ouders. Mama en papa zeggen zelf dat ze dat niet zijn, maar als ik kijk naar… IEDEREEN, dan vind ik dat papa en mama super streng zijn. Hoe gaan jullie hiermee om? Of nee, dat is een slechte vraag want niemand heeft strenge ouders hier in Nederland behalve ik. Een betere vraag is, hebben jullie goed advies voor mij over hoe ik er het beste mee kan omgaan?
Het begint me namelijk heel erg te storen als ik kijk naar al die andere meiden en hoe zij er allemaal bij horen omdat zij veel dingen mogen van hun ouders. Want ik denk dus dat dat het probleem is.
Van mijn ouders mag ik heel veel dingen niet en ik denk dat ik dus daarom niet erbij hoor. Want als ik wel allerlei dingen mocht, was ik allang hetzelfde als al die andere meiden. En misschien vinden jullie me dan HC, maar na mijn eerste jaar op de middelbare (niet een verhaal voor nu) ben ik alleen nog maar daarmee bezig.
Dus hebben jullie advies voor mij?
Hee,
Ik snap je precies, en nee je bent niet de enige met strenge ouders:( Ik krijg 5 euro zakgeld per maand en dat vind ik persoonlijk wel weinig als ik zie wat ik ervoor moet kopen en doen. Ook vrienden gaan ‘s avonds weg, maar ik mag niet ‘s avonds weg. Aan de ene kant begrijp ik het, maar mijn ouders laten niet zoveel toe wat ik best jammer vind. Ik wil ook graag die mooie schoenen die iedereen heeft, maar mijn ouders vinden het onzin. Je kan natuurlijk niet van ouders ruilen haha! Ik zou het gewoon accepteren, je moet gewoon jezelf blijven, want dan krijg je vrienden die het beste bij je passen.
Wat doen je ouders dan?
Hey!
Je weet zelf ook wel dat je niet de enige bent. Omarm het, want er gaat toch niks aan veranderen. Je kunt, als ze daarvoor openstaan, het met ze er over hebben. En anders kun er niet veel aan doen. Besef gewoon dat ze het doen voor jou, omdat ze van je houden.
Grtjes, Cat
Welke dingen wil je dan doen , die de anderen wel mogen of hebben?
Gaat het om spullen kopen, kleren dragen, kapsel kiezen, uitgaan, hobby hebben, wel of geen schmink, huisdier, films kijken, social media - of waarover gaat het precies?
Je moet zeker niet anderen gaan imiteren gwn om er bij te horen - maar als het dingen zijn die jij echt zélf wil en niet onder druk van andere M/J dan moet je mss met je ouders erover praten en zeggen wrom je het graag wil
Wat doen je ouders dan?
Ze doen heel lastig over veel dingen, zoals dingen kopen (kleding en make-up). Ze zijn heel streng over mijn cijfers van school, terwijl ik een van de beste cijfers heb van de klas en iedereen zou super graag mijn cijferlijst willen. Ze zijn ook vaak later met dingen, denk aan het krijgen van een telefoon (iedereen had er al één in groep 7) en kleedgeld (ik zit al in de derde en iedereen heeft al kleedgeld behalve ik). Ook overdrijven ze altijd. Mijn moeder zegt dat ik verwend ben terwijl ik denk dat ik het minst verwend ben van iedereen. En eigenlijk nog meer dingen maar ik kan ze nu zo 1 2 3 niet opnoemen
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.