Hii,
Ik heb dus hele strenge ouders, mijn moeder is 'de ouder’ voor mijn kleding, met wie ik omga, en ze zegt allerlij dingen over mijn vrienden(niet posetief). Bijvoorbeeld: Toen we vandaag zaten te eten, praatte ze over mijn (beste)vriendins moeder, mijn moeder zei dat haar moeder een grote voorhoofd had, en een puntige neus. Mijn vader is 'de ouder’ voor schermtijd(op mijn telefoon EN laptop), hoelaat ik terug moet zijn, en dat soort dingen. Dit zijn een paar regels die zij hebben over mij (alleen ik heb dit, mijn broertje niet)
-Geen strakke kleding
-Geen croptops
-Geen korte rokjes
-Geen korte broekjes die te ver boven je knieën komen
-Geen croptops (belangrijkste regel volgens mijn moeder)
-Geen jurkjes (die met spaghetti straps, of die te kort zijn)
-Om 6.30 terug (dat betekent weg gaan om 6 uur zodat ik op tijd ben)
-Schermtijd op je telefoon (heb ook schermtijd op verschillende apps)
-Geen snapchat, Insta (de enige sociale media die ik heb is youtube, tiktok, whatsapp en pinterest)
-schermtijd op je laptop
-altijd met je benen gekruisd zitten ('dan lijk je op een echte vrouw’)
En het is zo oneerlijk, ik ben oud genoeg om zonder schermtijd te leven. En de meeste regels gelden voor mij omdat ik een meisje ben. Ze hebben letterlijk geen een van dit soort regels voor mijn broertje. Ik haat het. Maar ik weet niet wat ik moet doen. Ik weet dat ze dit soort regels om een rede hebben, maar dit is een beetje te ver gegaan. Wat moet ik doen?? help!!