Skip to main content

Heyyyyyy

Ik heb advies nodig, want Ik heb erg strenge ouders en ik mag nooit wat doen. Ze zeggen de hele tijd werk aan school etc. Maar mijn cijfers zijn heel goed. Ik mag niet eens met mijn vrienden afspreken. Ik mag letterlijk niksssss. Daarnaast klagen ze ook nog over mijn muzieksmaak en kledingsstijl. Ze klagen om alles. Wat moet ik doennn??????

Heey @Anoniem bbyboo ,

Wat vervelend dat je van je ouders niks mag doen en dat ze zo streng zijn. Weet je ook waarom ze je op deze manier behandelen en zoveel klagen?

Ouders willen graag het beste voor hun kind, soms denken ze echter te weinig na over wat je er zelf van vind. Daarnaast hoort ruzie over kleding- en muziekstijl ook wel een beetje bij deze leeftijd. Hoe vervelend dat ook is (herkenbaar)🙄

Heb je weleens met je ouders besproken wat jij ervan vind en hoe jij het graag zou willen?

Misschien kunnen jullie compromissen sluiten. Bijvoorbeeld als ik een uur geleerd heb/al mijn huiswerk af heb/ een voldoende heb gehaald/.. dat je dan mag afspreken met je vrienden.
Sociaal contact is belangrijk en daarnaast heb je het gewoon nodig.

Probeer echt met je ouders te praten, ookal heb je het al vaker gedaan, probeer het nog eens. Ik weet dat het niet makkelijk is. Het is ook niet erg om van mening met je ouders te verschillen, maar probeer wel het respect voor je ouders te behouden.

Groetjes,
Simply Me

Reageer