Hoi, ik ben een meisje van 14 jaar en zit in het derde jaar gymnasium. Ik doe erg m’n best op school en heb nooit problemen gehad met wie dan ook. Alsnog behandelen m’n ouders mij alsof ik een klein kind ben en heb ik nauwelijks vrijheid. Zo mag ik maar 1x (heel soms 2x) in de week afspreken met vriendinnen, moet ik voor 6 uur thuis zijn en mag ik niet afspreken met jongens. Als ik vraag waarom dit zo is, is hun antwoord letterlijk ‘daarom’. Als ik bv een halfuurtje telaat ben ( ik kom bijna nooit telaat), mag ik 2 weken niet afspreken met vriendinnen. Ook moet ik na school direct naar huis toe en moet ik altijd laten weten waar, met wie en waarom ik ergens ben. Ze hebben zelfs een tracker op m’n telefoon geïnstalleerd. Ze zeggend dat dit ‘voor de zekerheid’ is en mij volledig vertrouwen, wat nergens op slaat aangezien ik een tracker op m’n telefoon heb. het lijkt de laatste tijd alleen maar erger te worden. Hoe ouder ik word hoe minder dingen ik mag, zo was het vorig jaar normaal om naar het winkelcentrum naast m’n huis te gaan, en mag dat nu opeens niet meer..
ligt dit nou aan mij of niet???