Skip to main content

Hoi, ik wil het even hebben over mijn ouders. Ik ben een meisje van 14 en ik zit op vwo en doe dus erg mijn best op school. Op mijn school heb ik niet echt een klik met veel mensen. Misschien met 10 mensen maar ofz dus ik ga veel om met mensen van andere scholen. Al mijn vrienden zijn 16+ ik heb geen ene leeftijdsgenoot wat ik niet erg vind maar mijn ouders wel. Ze vinden het raar dat ik met oudere omga. Dit is niet mijn enige probleem, mijn ouders willen mijn vrienden bepalen. Of beter gezegd ik mag niet omgaan met wie ik wil. Als mn moeder je niet kent mag ik niet met je omgaan. Ze pakken elke avond mn telefoon af omdat ik m niet mag als k slaap. Ook pakken ze mn telefoon elke week voor een paar dagen af. Bijv als ik 'me niet gedraag’. Nu is mn telefoon ook afgepakt. Ik gebruik mijn telefoon erg veel voor eigenlijk alles en ik kan gewoon niet zonder. Altijd als mn telefoon afgepakt wordt ga ik heel veel denken. K heb best vaak negatieve gedachtes en als ik gewoon mn telefoon heb ben ik afgeleid. Mn ouders willen ook niet dat ik aan relaties begin. Ik heb 1 relatie gehad van 6 maanden en toen ze daar achter kwamen werden ze echt heel boos. Ze kennen die jongen wel maar ze wilde het gewoon niet. Ook zijn ze erachter gekomen dat ik blow. Ik snap dat ze boos zijn maar ze reageerde wel erg overdreven. Ze pakte mn telefoon af, hebben al mn vrienden een bericht gestuurd dat ik ze niet meer mag zien en ik kan gewoon niks meer. K heb alleen nog mn laptop en via daar kan k op insta maar zoveel heb k daar niet aan aangezien ik gewoon altijd op snap zit. K heb ook elke dag ruzie met ze en er wordt elke dag nr me geschreeuwd en school begint over een paar dagen en ik kan gewoon niet gaan zonder telefoon. Ik heb ze echt vaak gevraagd of ik nr een psycholoog mag of dat we een familie psycholoog kunnen nemen maar elke keer zeggen ze ja isgoed maar er komt niks van. Ik ben ook niet een persoon die mn gevoelens uit en hou alles gewoon in me en dat explodeer ik gewoon soms van woede. Ik heb ook agressieproblemen en kan mezelf vaak niet inhouden.  Ik ben al een keer weggelopen van huis omdat ik t gewoon niet meer kon. Ik wil gewoon een leuk tienerleven hebben maar ik kan gewoon niet verder zo wat moet ik doen? 

XX ano

Hoi!

Ik wil je graag een tip geven: praat met je ouders! Echt ga samen aan tafel zitten en bespreek alles. Zeg wat je dwars zit en ze kunnen je helpen daar zijn je ouders voor! En probeer ook op zoek te gaan naar een psycholoog die kan je ook heel goed helpen met dit soort problemen. En zeg tegen je ouders dat je bent wie je bent en je mag zijn wie je bent en met wie je omgaat! Veel succes!

Hoi @blijfanoxx ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat goed dat je een topic plaatst! 

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,

Renske 

De Kindertelefoon 

Reageer