Vraag

strenge ouders

  • 29 December 2019
  • 21 reacties
  • 815 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

ik ben enig kind en ik ben 15 jaar oud. Mijn ouders vind ik zelf erg streng, ik moet u en meneer/mevrouw tegen ze zeggen, ik moet hoge cijfers halen (minstens een 8,5) en ik moet ook iedere dag koken en boodschappen doen. Mijn ouders werken erg veel en zijn meestal rond 6 uur thuis en ‘s avonds gaan ze vaak nog op bezoek, omdat ze zo weinig thuis zijn hebben ze camera’s opgehangen ik weet precies waar ze hangen dus meestal zit ik gewoon waar ik niet gefilmd word.

Ik heb best vaak straf omdat mijn ouders echt overal wel commentaar op hebben. Mijn ouders hebben meestal “bodyshaming” als straf, ze schreeuwen dan van alles naar mij. Ook moet ik soms naakt op mijn knieën gaan zitten en schopt mijn vader mij, dit gebeurt niet erg vaak (ongeveer 1/2x per week).
Laatst ging ik naar ze toe en vertelde dat ik het erg vernederend vond en ik vroeg of ze wouden stoppen, ze zeiden toen dat het juist goed was dat ik me vernederd voelde en nu heb ik dus nog meer straf omdat ik hun niet mocht tegenspreken. In mijn andere topic staat nog wat meer over mijn ouders.
Ik ben benieuwd wat jullie thuis wel en niet mogen en wat jullie dan voor straf krijgen? 


21 reacties

Ik vind je ouders wel erg streng ja, zelf zeg ik ook u tegen mijn ouders maar wel papa en mama. Dat ze camera’s ophangen kan ik opzich wel begrijpen maar ik snap wel dat het voor je voelt alsof je zo helemaal geen vrijheid hebt. De straffen die je krijgt vind ik erg heftig, vooral dat je vader je schopt. Zelf zou ik wat meer afstand nemen van je ouders, dat is heel lastig maar als je doet alsof ze je niet raken en wat minder met ze gaat praten helpt dat misschien. Ook kun je dit misschien vertellen tegen iemand op school of iemand in je familie. Zelf heb ik thuis niet echt regels, mijn ouders vinden het wel fijn om te weten waar ik ben en ik mag niet op mijn telefoon aan tafel. Als ik straf krijg dan moet ik bijvoorbeeld mijn telefoon inleveren (meestal 1 of 2 uur) of ik moet de afwas doen, maar ik krijg eigenlijk nooit echt straf.

groetjes, roos

Hallo AvP :)

Dit is best wel streng, ik heb ook je andere topics gelezen en dit is gewoon niet normaal hoe streng dit is, het lijkt wel een gevangenis denk ik.

-Dr8gon99

Hey AvP

 

Wat naar dat het er bij je thuis zo aan toe gaat. Hoe onprettig dat je ouders van je verwachten dat je ze zo formeel aanspreekt. Ook niet ok dat je ouders vernedering en geweld gebruiken als straf. 

 

Naar mijn gevoel zou het nuttig zijn om je thuissituatie met iemand te bespreken. Je mentor bijvoorbeeld, een familielid, of een vertrouwenspersoon. Hoewel ik me kan voorstellen dat je je voor sommige dingen kan schamen, lijkt het me nuttig om te polsen hoe je omgeving hierover denkt. 

 

Voor een anoniem gesprek kan je terecht bij de Kindertelefoon en Veilig Thuis. Deze twee zouden je evenwel advies mee kunnen geven. Daarnaast lucht een gesprek vaak op. Het is daarbij heel dapper van je, dat je je verhaal hier gedeeld hebt. 

 

Gr. Kenshin

Hi,

Sorry dat ik dit zeg, maar ik vind dit pure mishandeling. Zowel fysiek als mentaal. Ik vind t sterk van je dat je dit kunt volhouden💪 

Bespreek dit met bijv. Een van je grootouders, een vertrouwenspersoon of met iemand op school. Dit moet stoppen! Je kan idd ook de KT bellen of chatten, zoals kenshin al zei..

Zijn je ouders ook weleens lief tegen je en doen ze aardig of zijn ze echt altijd zo gemeen en streng tegen jou? 

-Dr8gon99

Dat is een soort mishandeling 

Mischien kun je chatten met de vraag het de politie

 

https://www.vraaghetdepolitie.nl

Badge +1

heyy!

dat is heel erg streng! mishandeling eigenlijk wel! ik snap wel dat je daar dan wel HEEL erg gek van word. Zou ik zelf ook vinden, zo mogen ouders niet met hun kind omgaan! praat er met iemand over! dat zal wel helpen

xx walvisjee

Reputatie 2
Badge

Hallo,

Dat je naakt op je knieën moet zitten en dan geschopt wordt, is niet OK. Al dat andere natuurlijk ook niet. Maar 1 / 2 x per week is wel veel. Misschien is het handig als je naar een docent gaat die je goed vertrouwd. Of het is handig om met de kindertelefoon te bellen. Dit hoort niet. Ik wordt niet vaak gestraft en ik mag alle cijfers krijgen die ik wil. Als ik straf krijg, is het meestal gewoon huisarrest.

Mijn tip is dus: Praat met een docent of met je mentor / bel de kindertelefoon

Hallo walvisjee :)

Dit topic is van 5 maanden geleden…

-TheMightySlayer <3

Ik heb ook strenge ouders maar die van mij sluiten me op in een kamer met niks erin

Hey @Menno32 

Wat naar dat je opgesloten wordt in een lege kamer. Denk je dit met iemand te durven bespreken in je omgeving? Een docent bijvoorbeeld, of een familielid?

 

Gr. Kenshin

@Kenshin het is altijd voor maar heel even 10min ofzo. 

Nou, tien minuten opgesloten zitten lijkt me toch niet fijn. Als er nare dingen (blijven) gebeuren thuis, kan het geen kwaad om dit met iemand te bespreken. 

 

Gr. Kenshin

@Kenshin ik denk dat ik liever even opgesloten zit dan dat ik naakt op m,n knieën geschopt wordt, maar als nog bedankt voor je advies als het me echt gaat irriteren dan zal ik daar wel actie in ondernemen maar hoe het nu gaat vindt ik goed. Slaan of schoppen vindt ik echt niet meer kunnen!

Oei ja, even opgesloten worden zou ik ook verkiezen boven naakt geschopt worden. Gebeurt dat ook bij jou thuis? Want da’s namelijk echt niet ok. Goed dat je je voorneemt actie te ondernemen wanneer het je te ver gaat. 

 

Gr. Kenshin

@Kenshin nee ik wordt gelukkig niet geschopt of geslagen

 

Ok, goed dat je niet geschopt of geslagen wordt. Zorg maar goed voor jezelf.

 

Gr. Kenshin

@Kenshin ik weet niet zo goed hoe ik dit moet gaan typen maar oke. Gister heb ik ongeveer 13 uur lang opgesloten in een lege kamer met handboeien op m,n rug. Ik kwam thuis en m,n ouders zagen op het schoolportaal (waar al m,n cijfers staan) dat ik een onvoldoende had voor wiskunde. Dus zoals gewoonlijk moest ik maar eens goed gaan na denken wat ik fout had gedaan, dus werd ik opgesloten. Naar een tijdje keek ik op m,n horloge en zag ik dat ik al bijna een kwartier opgesloten zat. Toen kwam m,n vader naar binnen en vroeg of ik al spijt had van m,n slecht cijfer maar ik bleef vragen waarom ik al langer dan een kwartier vast zat. Toen werd hij ineens boos, hij pakte toen handboeien en zij draai je om. Toen ik vastgebonden zat ging hij weer weg. Ik daar zat ik toen het werdt echt alsmaar later. Toen moest ik ook nog plassen maar gelukkig ben ik nog niet zindelijk dus droeg ik een luier. Uiteindelijk ben ik in slaap gevallen. De volgende dag rond de middag kwam hij eindelijk weer, en toen zij hij dat het hem speet dat hij mij zo lang had op gesloten, en ik mocht het er niet meer over hebben. Ik ben bang dat als ik het tegen iemand vertel dat ik dan naar een pleeggezin toen moet en dat mijn ouders gestraft zullen worden, en dat wil ik ook weer niet.

 

heb jij misschien tips alvast bedankt

Hey james4438

 

Wat heftig dat je zo lang opgesloten hebt gezeten. Dat moet een erg nare ervaring geweest zijn. Goed dat je dit vertelt op het forum, en dat je om advies vraagt. 

 

Hoewel je vader vroeg om dit met niemand te bespreken, zou ik dat bespreken toch maar doen. Niets garandeert dat je in de toekomst niet meer opgesloten zal worden, en daarom lijkt het me van belang om iemand op de hoogte te brengen van wat er gebeurde. 

 

Heb je iemand in gedachten waarbij je terecht kan? Een docent, familielid of vertrouwenspersoon? Je zou ook contact op kunnen nemen met Veilig Thuis en de Kindertelefoon. Deze kunnen je erg nuttige tips geven. 

 

Blijf hier alsjeblieft niet op je eentje mee zitten. De kans dat je nogmaals voor een lange tijd opgesloten zal worden, is in mijn ogen groot. Probeer de stap naar een vertrouwenspersoon te zetten; daar ben je vast mee geholpen. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +1

Hey @james4438 

wat een nare situatie zeg! 
ik kan helaas ook niet meer zeggen dan de andere mensen hier. 
Praat erover met je mentor, een vertrouwde vriend(in) of met iemand van de Kindertelefoon of een docent ect. 
Wat je ook eens kan doen is aan je ouders vragen waarom ze het doen, en vragen of ze denken dat je hierdoor bijvoorbeeld betere cijfers gaat halen.

Good luck!!

Als jou ouders jou misshadelen is dit huiselijke mishandeling dit is SUPER iligaal ik zou de politie inschakelen. Ik weet het het zijn jou ouders maar je bent hun verdomme hond niet. Zij hebben ECHT MAAR DAN OOK echt niet recht om jou zo te behandelen. 
 

 

Reageer