Skip to main content
Vraag

strenge moslim marokkaanse ouders

• October 31, 2025
  • 3 reacties
  • 134 Bekeken

lolita
Forum|alt.badge.img

hoi, ik zit in de tweede, en ik kom uit een marokkaanse moslim gezin. ik zelf ben niet moslim.

ik heb respect voor moslims en hun geloof, maar ik zelf geloof er niet in. ik word gedwongen om erin te geloven. ik moet een hoofddoek dragen en mezelf bedekken en ik mag geen muziek beluisteren ik mag geen makeup dragen of kiezen naar welke school ik ga of kiezen met wie ik om ga ik mag bijna alleen om met moslims en bijna alleen marokkanen dus ik ken echt bijna niemand die beetje liberaal is zoals ik en ik mag geeneens een film kijken met een BEETJE romans???ik heb ook jaren op islam en quran lessen gezeten en ik kan echt over niks praten met me ouders ze begrijpen mij echt totaal niet

ik mag later niet uit huis en dan moet ik trouwen met een moslim man of zelfs met een neef ofzo. ze gaan mij niet forceren, maar ik heb dan geen andere keuze dan steeds weigeren en ongetrouwd blijven behalve als ik toch wel een manier vind om hun te verlaten. ik mag niet ver van huis vergeleken met iedereen van mijn leeftijd. ik mag geen socials, ik mag sinds pas youtube, ik heb parental controls, ik heb een schermtijd limiet en ik heb sinds niet zo lang een telefoon. eerst wouden ze mij een nokia aansmeren en een telefoon op me zestiende geven, maar dat hebben ze toch niet gedaan. daarvoor had ik wel een tablet.

me broer is ook echt ontzettend vervelend en seksistisch hij wilt dat ik een huisvrouw word ookal heb ik een van de beste cijfers op school en ik ben mogelijk hoogbegaafd en hij maakt echt rare uitspraken die me zeer oncomfortabel maken hij kan echt niet ophouden hij mag alles van me ouders hij mag weken lang zonder ons op vakantie en hij mag praten met wie hij wilt terwijl ik geeneens 5 minuten van huis mag en hij bemoeit zich met alles hij denkt dat hij me vader is en ik moet echt alles voor hem doen hijs echt lui hijs volwassen trouwens.

en me ouders zijn ook erg tegen homos en dat doet pijn want ik ben lhbtiq+. ik heb een marokkaanse vriendin die zoals ik ook homo is, zijs de enige andere marokkaan (niet online) die ik ken die lhbtiq+ is. ik heb ook een ander vriendin die marokkaans is, niet meer moslim is en mij erg goed begrijpt. en een ander vriendin op een andere school die ik ken van de basisschool maar ik mag niet met haar om omdat ze niet moslim is en ik had vroeger ruzie met haar. voor die drie ben ik ontzettend dankbaar want ik ken ze pas anderhalf jaar en daarvoor stond ik er helemaal alleen voor die meisje die ik van basisschool ken werd ik pas na de basisschool bevriend mee omdat mijn "vriendin" in die tijd boos werd als ik met haar wou praten. ik heb ook andere vriendinnen maar zij begrijpen mij niet zo goed.

ik praat stiekem met mensen online die mij begrijpen en ik ben erg dankbaar voor hun. ik doe alles stiekem. ik ben hyperseksueel vanwege trauma, ik heb ook echt veel te veel nare dingen gezien op te internert waardoor ik een beetje fucked up in de hoofd ben nu. ik heb ook de puberteit bereikt op mijn negende en ik vond dat ontzettend lastig vooral omdat ik niet eens normaal werd uitgelegd welke veranderingne ik meemaakte, en ik was erg anders van de rest. ik mag niet met jongens praten of relaties hebben met mensen en ik moet elke dag 5 keer per dag bidden en dat moet in de woonkamer omdat mijn moeder mij niet vertrouwt en ze praten echt alleen over geloof en ik dacht vroeger altijd dat ik naar de hel zou gaan omdat ik was vroeger echt religieus maar ik ben nooit conservatief geweest

ik ben echt dankbaar dat de internet mij heeft opgevoed want anders was ik als gehersenspoeld als deze mensen en ik vind het echt heel triest hoe ze gedragen. me moeder die is ook echt seksistisch ookal is zij een vrouw. me vader is de normaalste thuis, hij is hier geboren en getogen en werd vroeger niet zo religieus opgevoed als mijn moeder in marokko. ik heb een slechte relatie met geloof door een paar dingen die ik heb meegemaakt. ik had een zus die zelfmoord gepleegd heeft en ik ga niet in detail maar me ouders die waren echt ontzettend kut omdat zij een meningsverschil hadden.

geloof hoort vrede te brengen, niet haat. geloof hoort je niet tot haat aan te zetten.. het maakt mij echt verdrietig want ik wou dat ik gewoon normaal mijn tiener jaren kon beleven met plezier en zin in het leven ik haat dit echt ik heb geen vrijheid en ik wil gewoon NORMAAL zijn met NORMALE ouders die niet zo religieus en conservatief zijn! het maakt mij echt verdrietig als ik denk over de leven die ik zou kunnen hebben als ik gewoon even veel vrijheid had als normale kinderen van mijn leeftijd. ik mag niets omdat ik een meisje ben.

ik word niet mishandeld en ik ben niet in gevaar maar ik wou dit gewoon even kwijt.

3 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 31, 2025

Ik begrijp echt hoe moeilijk dit moet zijn voor je. Het lijkt alsof je zoveel regels hebt die je tegenhouden om jezelf te zijn en dat moet echt frustrerend zijn. Het is supermoedig dat je jezelf niet hebt laten stoppen door alles wat er om je heen gebeurt. Blijf jezelf en zoek steun bij de mensen die je wel begrijpen. 

xx liefs Wolf 🐺

lolita
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • October 31, 2025

*Onnodige quote verwijdert door de Kindertelefoon*

bedankt ​@Wolf  🥹🥹 dat is het ook, en het is echt niet leuk of makkelijk, maar jouw woorden geven mij motivatie om door te zetten. ik probeer zo veel mogelijk om te gaan met de juiste mensen die mij wel snappen!!

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 9, 2025

So he, wat moet dit moeilijk voor je zijn! Zoals Wolf al zei; probeer zo veel mogelijk steun bij de mensen die je wel begrijpen. Ik begrijp als dit niet mogelijk is, maar probeer misschien duidelijk te maken dat je het niet eens bent met deze situatie. Misschien helpt het, of het maakt alles alleen maar slechter. Maar, ik geloof in je, je kunt dit aan meid <3

Liefs Misty