Vraag

strenge moeder

  • 18 March 2020
  • 4 reacties
  • 125 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal, alvast bedankt dat je dit bericht leest. De laatste tijd is het erg lastig thuis. Mijn vader werkt heel erg veel en is vaak op zakenreis, waardoor ik vaak alleen thuis ben met mijn moeder.  Mijn moeder was vroeger al best wel streng voor mij (ik moest altijd netjes en beleefd tegen iedereen doen en goede cijfers halen op school anders kreeg ik straf) de laatste tijd is mijn moeder alleen best wel onredelijk, als ik bijvoorbeeld niet netjes genoeg schrijf, iets laat vallen of knoei met iets, me niet goed gedraag als we op bezoek zijn of uiteten of het allerergste brutaal ben tegen haar, wordt ze meteen heel erg boos. Eerst kijkt ze mij dan echt heel erg boos aan en schreeuwt ze daarna tegen mij dat ik echt niks kan en beter mijn best moet doen, dan schreeuwen ze daarna meestal iets van hierkomen jij, dan zal jij het eens leren! Dan zeg ik altijd maar netjes ja mama en kom ik, soms legt ze me dan over de knie of slaat ze mij een paar keer heel hard op mij arm, heel soms moet ik ook knielen en schopt ze in mijn ja, je weet wel. 
 

ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet, ik kan er eigenlijk met niemand over praten, want ik ben het enige kind in mijn familie en met vrienden ga ik het er echt niet over hebben. Heel erg bedankt dat je dit hebt gelezen en ik hoop dat er iemand is die me kan help


4 reacties

Hoi

 

Wat naar dat je moeder je zo behandelt. Niet ok dat ze je kwetst. 

 

Je vertelt het enige kind te zijn in jullie familie. Wel, eventueel zou je naar een volwassen familielid toekunnen. Daarmee zou je je zorgen kunnen delen, zodat je er niet meer alleen voor staat. Wie weet heeft dat familielid nuttig advies voor je. 

 

Op school zou je ook terecht kunnen. Bij je mentor bijvoorbeeld, of bij een docent waar je je goed bij voelt. Ook zou je contact kunnen opnemen met Veilig Thuis, waar je handige tips mee kan krijgen voor in jouw situatie. 

 

Gr. Kenshin

Hoi

 

Wat naar dat je moeder je zo behandelt. Niet ok dat ze je kwetst. 

 

Je vertelt het enige kind te zijn in jullie familie. Wel, eventueel zou je naar een volwassen familielid toekunnen. Daarmee zou je je zorgen kunnen delen, zodat je er niet meer alleen voor staat. Wie weet heeft dat familielid nuttig advies voor je. 

 

Op school zou je ook terecht kunnen. Bij je mentor bijvoorbeeld, of bij een docent waar je je goed bij voelt. Ook zou je contact kunnen opnemen met Veilig Thuis, waar je handige tips mee kan krijgen voor in jouw situatie. 

 

Gr. Kenshin

Ja ik sluit me hier bij aan maar neem ook contact op met de kindertelefoon bel met een volwassene  die kunnen je vast nog meer helpen 👉😊👈

Reputatie 3
Badge +1

weet dat als het goede vrienden zijn je in vertrouwen naar hun toe kan.

er moet sowieso iets aan de situatie veranderen, dit is nu niet alleen erg naar maar dit heeft later ook gevolgen, met onzekerheid en bang zijn enzo, ik weet niet of je je nu al zo voelt, maar je kan op school en bij de kindertelefoon altijd terecht

 

ik hoop oprecht dat er iets aan je situatie thuis verandert want dit verdient niemand

 

 

xxx mij 

 

Ga naar een volwassenen die je vertrouwt en vertel alles. Bel met de kindertelefoon. Die kunnen je super goed helpen.

Ben je een jongen of een meisje? En hoe oud ben je. 

En wat bedoel je met schopt ze me in mijn je weet wel. Bedoel je daarmee in je geslachtsdeel?

 

Sterkte, en ik hoop dat je er iets aan hebt.

Reageer