strenge/beschermende ouders

  • 19 July 2019
  • 1 reactie
  • 129 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben een meisje van 16 (bijna 17) en mijn ouders zijn in sommige dingen echt te streng. Zo mocht ik bijvoorbeeld niet mee met mijn vriendinnen naar het buitenland op vakantie (examenreis) terwijl de hele jaarlaag ging. Ook mocht ik niet naar de zomerfeesten ‘s avonds. Terwijl al mijn vriendinnen wel gingen. Mijn vriendinnen wonen bijna allemaal een half uurtje van mij vandaan. Soms ga ik daar met de bus naartoe maar als ik die avond (om 6 uur) moet gaan werken mag ik de hele dag niet afspreken van mijn ouders. Ook mocht ik niet naar de diploma-uitreiking van een vriendin. Altijd als ik erover wil praten worden ze boos op me. Toen ik bijvoorbeeld zei dat ik op vakantie wilde met een paar vriendinnen en zei dat letterlijk iedereen gaat werden ze boos en zeiden ze dat ik aan het liegen was. Als ik een feestje heb, ben ik altijd de eerste die moet gaan. Als mijn vriendinnen vragen om af te spreken moet ik heel vaak afzeggen omdat ik niet mag gaan. Ze zeggen soms tegen me dat ik weinig mag van mijn ouders. Wat moet ik doen?

1 reactie

Hey,

Je moet in ieder geval begrijpen dat je ouders het doen voor jou en dat ze bezorgd zijn. Dat is alles.

Aan de andere kant hebben jij en je vriendinnen een punt dat je ouders een beetje te streng zijn. Ook is het niet eerlijk dat als jij er rustig over wil praten, je ouders meteen boos worden, Probeer nog nog eens een keer rustig met je ouders te praten erover. Word niet boos en blijf kalm.

Als dat niet lukt, kun je misschien met je mentor overleggen voor een tien minutengesprek met je ouders, zodat jullie er dan rustig over kunnen praten.

Reageer