Vraag

Straf van ouders

  • 11 January 2020
  • 16 reacties
  • 579 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Krijgen jullie straf van jullie ouders als jullie iets verkeerds doen en zo ja wat voor straf? Ik zelf krijg nooit straf, maar alleen terechtwijzingen enzo. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie is.


16 reacties

Badge

Hallo Vraag01,

Ik krijg soms Billenkoek van mijn broer die 2 jaar ouder is 

( tekst verwijderd door de Kindertelefoon, gedetailleerde seksuele beschrijvingen zijn tegen forumregel 9 )

 

 

Nee, ik eigenlijk ook niet, alleen wat keer een boze opmerking, maar gelukkig hoef ik niet te verzinnen, zoals @Paneel hierboven

Reputatie 3
Badge

Ik krijg nooit straf. Mijn ouders zijn heel chill. Al moet ik zeggen dat ik gewoon een rustige jongen ben en niet veel regels overtreedt dus mijn ouders hebben geen reden om mij te straffen.

Reputatie 7
Badge +19

Hey,

Nou ik krijg met regelmaat straf😂 ik ben ook niet het meest makkelijk opvoedbare kind dusja. Nee maar de straffen die ik krijg zijn wel redelijk en meestal ook wel terecht, ookal ben ik het er op het moment meestal niet mee eens haha.

De straffen die ik meestal krijg is dat ik niet mag gamen, me telefoon moet inleveren, naar me kamer moet of dat ik niet weg mag. Mijn moeder praat nadat ik mijn straf heb gehad wel met me over wat ik dan ook gedaan heb en waarom ik daar straf voor heb gekregen.

@RandomperSon wat heb jij tegen Paneel? Tuurlijk zijn er wel trolls op het forum, maar die zullen niet meerdere keren hetzelfde verhaal vertellen als het niet klopt. We kunnen nooit 100% weten of een verhaal klopt, maar in eerste instantie serieus nemen lijkt me wel op zijn plaats.

@jaivy ik ben persoonlijk niet zo van de straffen, maar een mooie ‘compromis’! Goed dat jullie ook inhoudelijk het er nog even (kort) over hebben, want alleen maar straffen heeft niet zoveel zin, dat roept alleen maar rebellie op.

Reputatie 7
Badge +19

@eenanoniemejongen1 hahahha ik zelf ben ook niet van het straffen😂😉 haat straf en vind het ook niet altijd even effectief maarja. Mijn moeder heeft het met de orthopedagoog zo afgesproken dusja daar houd ze zich dan aan. Ik begrijp haar ook wel aangezien ik, als ik geen straf krijg, alleen maar in discussie blijf gaan (klein hb minpuntje😝) dusja is jammer voor mij maar effectief voor mn moeder haha. En inderdaad is het wel belangrijk om het erna, wanneer ik meer tot rust ben gekomen, er over te hebben.Ik zelf zou het wel anders aanpakken maar ieder zo zn opvoed stijl.

Reputatie 5
Badge +5

Hier vandaag straf gekregen omdat ik 2x te laat thuis kwam voor het eten en niet gebeld had waar ik was en hoe laat ik thuis moest zijn . Moet nu direct van school naar huis en mag niet meer naar buiten 1 week lang . Doe ik het daarna nog een keer dan geld zelfde straf maar dan week langer ( dus 2 weken ) .

Huisarrest dus .

 

 

Ik heb 1 keer straf gehad en voor de rest bijna nooit ik heb toen een rauw ei op de buren ze auto gegooid samen met een vriendinnetje van school was ook een jaar of 9 ofzo. De straf was dat we de auto mochten schoonmaken en een week lang een half uur eerder naar bed voor de rest heb ik geen straf gehad in mijn leven.

Niet vaak alleen als ik stiekem game of anders iets stiekem doe. dat vinden ze heel erg. Straf is dan naar mn kamer of 2 dagen niet gamen. Keer gespiekt kreeg ik een 1 en strafregels en toen waren ze heel verdrietig en das nog erger dan boos.  Keer brutaal grote mond gehad en ze praten een hele dag niet met me alleen wat nodig is. Maar echt niet vaak ik vind het ook heel erg.  Op school ook niet veel soms waarschuwing. Bij sport wel een keer de hele les rondes hardlopen pfff en dus strafregels voor spieken. Verder ben ik wel braaf denk.  Valt me op op school krijgen jongens trouwens veel meer straf dan wij met hetzelfde fout doen. Heel gek vind ik dat. Nouja dat was het Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb het niet veel, maar als ik de regels thuis niet nakom zijn m'n ouders wel streng. Als ik bijv te laat nog op internet zit of te laat op sta  of m'n huisklus niet doe dan krijg ik daar wel straf voor. Zoals de foon inleveren en geen wifi toegang hebben ( krijg ik wel een ouwe foon mee  waar je mee kan bellen meer niet ) , of als ik te laat opsta dan diezelfde tijd eerdernaar m'n kamer 's avonds.  Huisklus is dat ik altijd iets in het huis doe dus afwas opruimen of stofzuigen ik moet ook gewoon m'n eigen was nu leren doen, en als ik dat niet doe dan mag ik iets leuks ook niet.  Maar dat laatste gebeurt eiglk niet meer want achja dat doe ik gewoon wel. het enige dat ik de laatste tijd nog wel es heb is  waarschuwingen en straf voor te lang wifi en internet :blush::innocent: moet ik nu wel echt mee oppassen want laatst al 3 dagen straf en bij volgende keer een week. Behalve als het voor school is. En er is 1 ding dat ik echt nooit moet flikken ( logisch ook) en dat is schelden en vloeken want dan ben ik wel echt het bokje en kan ik alle leuke dingen voor een week vergeten . Mag ik alleen naar school en verder niks, en dat is de ergste straf die je mij kan geven.   En ik zie sommigen ook over school vertellen, nou  daar heb ik niet veel straf. Alleen de mevrouw van sport vind mij wel een geschikte jongen voor de hoek. Voor de rest een keer strafschrijven van een hoofdstuk voor een lachbui en op de gang ook voor een lachbui ( heb ik wel eens :blush: )  Zo is het leven dus :wink:

Grtz liefs Julian X

@Julian12  wat een mooi eerlijk verhaal ☺ haha die 3 dagen waren pas nog had je ook aan @wilhelmavemela  verteld.  Fijn weekend !

Lieve groetjes Ellen -xxx- 

Nou ik krijg wel eens straf, maar mijn moeder vergeet het vaak ook weer.  Dan hebben we ruzie en zegt ze dat ik een week niet mag afspreken met vrienden, maar als ik dan twee dagen later vraag of ik naar een vriendin mag dan mag het altijd.  Verder zijn mijn ouders heel chill.  Ik mag best veel .  Het enige wat we wel eens ruzie over hebben is als mijn ouders me brutaal vinden. 

Reputatie 4
Badge +1

hoi hoi hier mijn  verhaal 

wel wil ik erbij zeggen dat ik niet meer bij mijn agressieve vader woon (gelukkig)

ik kreeg altijd straf om de meest domme dingen denk aan verkeerd op de bank zitten, mijn eigen mening geven. ik werd nooit echt hard geslagen ofzo maar ik kreeg wel altijd wat tikken van hem. ook sloot hij mij regelmatig op in mijn kamer en hij haalde de deurklink aan mijn kant eruit zodat ik er niet uit kon komen. en als dat me wel lukte zette hij me gewoon terug en ging ik slapen zonder avond eten.  en mijn mobiel werd altijd afgepakt voor een week en soms voor een maand.

nogmaals ik woon niet meer bij hem, wel heb ik nog contact met hem maar dat loopt steeds uit de hand

Reputatie 7
Badge +8

Hey, ik woon met mijn moeder en ik krijg eig nooit straf. Er zijn wel heel duidelijke regels en afspraken.  Ze waarschuwt me eerst (vaak 2 keer xd) en als het echt niet anders gaat dan krijg ik straf. Bv geen internet voor een dag of op mijn kamer zijn. Of rottige klusjes. En als ik het te bont zou maken mag ik niet naar voetbal of scouts. Maar dat gebeurt nooit.  De laatste keer dat ik van mijn moeder straf kreeg is ongeveer 2 maanden geleden omdat ik buiten de tijd op de wifi zat en omdat ik te lang door zeurde en vervelend deed over iets dat ik per se wou kopen (weet niet eens meer wat hihi).  Toen moest ik naar mijn kamer een paar uur zonder foon en laptop. Het is bij mijn moeder wel zo,  straf is straf. Ze haalt er dan ook niet meer iets af of dat het minder wordt . Wat ik krijg dat moet ik ook doen. Is ook wel goed voor mij al zeg ik het zelf ☺️Maar het gebeurt bijna nooit dus :) 

Tover xxx

Reputatie 7
Badge +17

@Tover01  jij kunt echt goed beschrijven! Ik hoop niet dat je kamerarrest had tijdens het eten 😉 . Ik heb vorige week nog  voor straf een avondje op mijn kamer moeten zitten omdat ik  heel hard  o.a. g**samme dat k**ding! riep toen ik met een katrol van het bootje aan het proberen te repareren was. Mijn moeder zat vlakbij, handig......Zoals ik al zei mijn ouders, vooral moeder, vinden echt heel veel goed maar schelden enzo niet oeps 🤭 gelukkig bleef het daarbij omdat het geen gvd was maar toch. Ze zijn nergens zo streng op als daarop. Gelukkig mocht ik de foon en laptop wel op de kamer hebben tijdens de straf haha. Dit had ik ook in de bloopers topic kunnen zetten XD.

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +8

Hey @Tartan13  haha ja ik kreeg wel gewoon eten hoor! Ging goed 😉 aahw , dat jij straf kreeg! 😘 Dat is wel streng, om zulke woorden. Gelukkig zijn ze dus verder niet streng.  Nouja als je  je moob en je laptop er bij mocht houden dan kon je nog wel leuke dingen kijken en forum enzo. Xd.  Mijn moeder zou me dat dan wel afnemen.  Maar dan moet ik wel groffer schelden dan wat jij zei denk ik. Doe ik niet hoor! 

Liefs Tover xxx

Reageer