straf gekregen

  • 17 December 2023
  • 6 reacties
  • 164 Bekeken

Reputatie 2
Badge

hoi hoi ik ben een meid van 15 en ik heb gister met vrienden afgesproken het is iets uit de hand gelopen en dan afstandsbediening van de tv is weg en de wasmand is kapot nu hebben mijn ouders mij een straf gegeven en ik vind dit persoonlijk veel te streng wat vinden jullie? 

 

de straf is 

vanaf 17 december t/m 31 januari huisarest

geen cc meer met die vrienden 

telefoon en laptop inleveren na school 

geen feestjes 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, dat is wel veel hoor inderdaad. Als die 2 dingen zijn gebeurd vind ik 1 van de 4 delen van je straf al meer dan genoeg. En anderhalve maand huisarrest is ook te veel. Hopelijk koelen ze de komende dagen wat af en kun je in alle rust met ze in gesprek. Als je jezelf dan schuldbewust opstelt en zegt dat je het zelf ook vervelend vind en zulke dingen dan trekken ze misschien het grootste deel wel in. De keren dat ik zelf straf van mijn ouders krijg werkt dat iig wel. Het helpt dan ook wel dat dat weinig voorkomt, als dat bij jou ook zo is zou dat ook in je voordeel kunnen werken. Veel succes en hopelijk lukt het zo! 

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Ik vind de straf te zwaar! Te lang en te veel dingen tegelijk ook. Zeker voor een 15 jarige. Misschien kun je extra excuses aanbieden en nog eens zeggen dat je het niet zo had gewild? Ik vind het een te strenge straf voor een meisje van 15 in elk geval! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 5
Badge +4

Als het alleen die afstandsbediening en wasmand is is dit wel een héél heftige straf . Of waren er nog andere dingen ?  Heb je al voorgesteld om de schade van je zakgeld te betalen ?

Reputatie 2
Badge

Als het alleen die afstandsbediening en wasmand is is dit wel een héél heftige straf . Of waren er nog andere dingen ?  Heb je al voorgesteld om de schade van je zakgeld te betalen ?

nee dat was het en heb ook al zelf de schade betaald 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoe is het verder gegaan? 

Reputatie 2
Badge

(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

 

ik heb nu alles betaald en me vader(ouders zijn gescheiden) is ook naar ons toe gekomen en we hebben met ze allen een gesprek gehad me straf blijft gewoon het zelfde 

 

Reageer