Vraag

Straf

  • 12 August 2021
  • 12 reacties
  • 1067 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal, Ik ben een een meisje ook het jongste en enigste meisje in het gezin ik heb 3 oudere broers. Vaak als men ouders werken zijn komt mijn oudste broer S oppassen. Maar nu zijn mijn ouders een maandje op vakantie. Als ik en/of mijn broers ruzie maken moeten we elkaar 10 tikken geven met riem op blote kont. Als ik bv 1 van mijn broers sla dan moet ik mijn broek en onderbroek uit doen en dan gaat S zitten en moet ik bij hem over de knie en geeft hij me 50 klappen op me blote kont en moet ik derna in de hoek staan met blote kont in de woonkamer als een van mijn broers mij slaat gebeurd het zelfde maar dan bij de gene die mij slaat. Als ik lieg tegen S dan moet ik me telefoon afgeven en heb ik een week huisarrest. Sinds gister heb ik huisarrest gekregen van S, ik mag me telefoon 3 uurtjes gebruiken per  dag dus DRM kan ik dit nu typen ik heb een week huisarrest en elke dag om 15:00 geeft hij me billenkoek over de knie zonder kleren verschild hoelang de reden is omdat ik hem heb geslagen in zen gezicht om dat ik had verloren met bord spel ik heb er echt spijt van ..…

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit.


12 reacties

Wie heeft deze "regel" bedacht?

Dit lijkt mij echt niet acceptabel. Kan je contact maken met je ouders of gaat dat niet? Zo ja dan zou ik dit zeker vertellen aan hun als ze dit niet weten. Ook zou ik hierover gaan praten met iemand die jij vertrouwt. Het lijkt erop dat jouw broer je misschien wilt vernederen zo, dit kan niet en al helemaal niet zo. Dat je spijt hebt snap ik heel erg. Hou je vooral niet in, ook als je het spannend vindt om te praten met iemand

Jeetje, ik zou hier over praten met iemand van de Kindertelefoon. Dit is geen normale vorm van straf, dit zouden ze niet mogen doen!

 

Toch zegt iets in mij dat ik het soms verdien.

Toch zegt iets in mij dat ik het soms verdien.

Wat je heb gedaan is misschien niet goed, maar dit soort straffen zijn buiten proportie en niet normaal. Het lijkt me handig om in ieder geval te proberen om geen slechte dingen meer te doen, dat scheelt voor nu in ieder geval wat straf. Echter, op de lange termijn zal je een oplossing moeten gaan zoeken voor dit probleem. De Kindertelefoon kan je daar meehelpen of VeiligThuis.

Chatten met de Kindertelefoon (Elke dag 11:00-21:00)

Chatten met VeiligThuis (Elke dag 09:00-17:00)

Telnr. Kindertelefoon: 0800-0432 (Elke dag 11:00-21:00)

Telnr. VeiligThuis: 0800-2000 (24/7 bereikbaar)

Heel veel succes en sterkte!

Het is een hele vervelend voor je. Maar hoe zijn ze zelf op dat idee gekomen, want dat uitkleden enz. Dat kan gewoon niet, zeker niet omdat je de jongste bent. En dan nog is het voor je broers moet doen omdat hun dst leuk vinden

Toch zegt iets in mij dat ik het soms verdien.

Jij verdient dit helemaal niet

Inmiddels heb ik men ouders gecontracteerd en zei 

hebben mijn opa en oma gebeld die komen nu oppassen en hebben Sweg gestuurd toch voel ik me schuldig om dat ik misschien denk dat hij dat voor onze eigen goed deed maar mijn opa en oma zeggen van niet.

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Aardappelen 

Fijn dat het is opgelost! Je hoeft je echt niet schuldig te voelen. S gaf straffen die echt gewoon niet kunnen. Ze zijn veel erg voor wat er wordt gedaan. En slaan om welke reden dan ook is verboden. Ook al is het ‘opvoeding’. Ik hoop dat je je minder schuldig kan voelen wat dat is helemaal niet nodig. Simon deed iets verkeerd niet jij. Hopelijk leert Simon er iets van en doet hij het niet opnieuw. Gebeurd het weer? Vertel het zeker weer aan je ouders, want het kan echt niet.

Groetjes NV

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit.

Dankjewel :)

Veel sterkte,

@Aardappelen Ik snap je dubbele gevoel maar voor nu is dit het beste. Wat er is gebeurd wil niet zeggen dat je Snooit meer ziet of spreekt, alleen hij zal echt moeten stoppen met die straffen; dan kan hij best weer eens langskomen en/of oppassen. Geniet voor nu maar van de tijd met je opa en oma!

Wat goed dat dit is opgelost nu! Veel plezier met je opa en oma en veel sterkte nu!

Reageer