Vraag

stiefzusje en stiefbroertje. samen wonen?

  • 2 November 2019
  • 1 reactie
  • 345 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik heb echt even een dingetje dat ik kwijt moet. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 jaar was. Mijn vader had snel een vriendin en ging samen wonnen. Maar bij mijn moeder ging het anders zij heef 2 jaar geleden pas een vriend gevonden en bouwt het met hem rustig op voor ons. Dus wij ontmoeten hem pas later en zijn kinderen pas veel later. Alleen die kinderen vind ik echt onwijze rot kinderen. Ze maken dingen kapot en duwen en weet ik het allemaal. Laatst waren we ergens en toen gingen ze eten gooien naar andere mensen. Maar ja nu is het zo dat mijn oma jarig is en dIe kinderen gaan mee naar het restaurant. Verschikkelijk. Daarbij komt dat ik het lastig vind om mijn oma als het waren te delen, ze is alles voor me. Maar nu heeft mijn moeder het elke keer over verhuizen. Dat wil ik echt niet! Ze heeft het over nu en 2 jaar. Maar ik wil niet weg uit mijn vertrrouwde huisje of met die kinderen samen wonen. Kan iemand helpen? Of zijn/haar verhaal vertellen die misschien het zelfde heeft? Groetjes Kitty.


1 reactie

Hoi, ik heb zelf ook een samengesteld gezin maar kan heel goed opschieten met mijn stiefzussen. Erg vervelend op dit te horen. Hoe oud ben jij nu en hoe oud zijn die kinderen? Als ze nog jong zijn zou je er met je moeder en/of stiefvader over kunnen praten in de hoop dat er wat aan het gedrag van je stiefbroertjes/-zusjes gedaan wordt. Ik zou sowieso met je moeder bespreekbaar maken dat je op deze manier eigenlijk niet wilt samenwonen. Wellicht kan je afspraken maken o.i.d.. Het kan misschien lastig zijn te beginnen maar uiteindelijk zal je er (waarschijnlijk) profijt van hebben. Hopelijk helpt dit een beetje. Komt goed!

Reageer