stiefvaders en hun problemen

  • 3 April 2022
  • 1 reactie
  • 60 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hey, 

Ik heb al heel wat vriendjes van mijn moeder meegemaakt en in het begin zijn ze altijd leuk totdat ik en mijn moeder bij ze intrekken. Haar man nu is ook weer zwaar naar. Hij zegt dingen zoals vak d00d en beide vinden ze het leuk om ongezellig opmerkingen over mijn of andermans gewicht te maken. Ook maakt hij rasistische opmerkingen en waren ze allebei wappies. Eigenlijk toont vooral hij heel veel disresept naar anderen en naar mij. Elk woord vanaf de ochten tot avond is negatief en dat beïnvloed mijn moeder ook nogal. Maar ik heb hier ook vooral last van (bij mijn vader is het vaak ook niet chill maar dat wordt weer een heel lang verhaal dan) ik ben heel erg onzeker door opmerkingen en doe soms dingen waarvan ik weet dat ik het beter niet kan doen. Ik praat hier over met een vriendin alleen vind zij het ook lastig om mij zo te zien. Zijn er andere mensen die hier ook last van hebben of misschien tips hebben? 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Hoi dat is best moeilijk zeg voor je. Misschien kun je eens bellen of chatten met de kindertelefoon? Bovenaan deze pagina staat hoe dat moet :) want volgens mij moet de aandacht ook eens naar jou gaan en niet naar dat negatieve gedoe van die man.  En is er iemand die je vertrouwt bijvoorbeeld op school ? Een mentor of vertrouwenspersoon die jou kan helpen en waar je je verhaal aan kunt vertellen ?  Want je mag best eens steun krijgen en zoals je het verteld heb je echt een stevige hand nodig die jou vastpakt en je helpt !

Groetjes liefs Julian X

Reageer