Stiefvader verpest mijn hele leven

  • 8 August 2020
  • 4 reacties
  • 113 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Alvorens bedankt om dit te lezen.

Hallo

Ik ben een jongen die zijn ouders uit elkaar zijn. Ik heb nu mijn vader, mijn moeder en de ergste van al: mijn stiefvader. Hij is waarschijnlijk de ergste persoon die ik ken. Hij zegt nooit:" ik vind dat je dat goed gedaan hebt.", maar zegt:"kon je dat niet beter/meer doen?" Hij is altijd negatief en commandeerd mij dag in dag uit. Als ik op school bv. een 9/10 heb zegt hij gewoon:"Het is ok, maar geen tien." We hebben onlangs ons derde katje gekregen en het is een echte schat. Tot mijn stiefvader mij ermee bezig ziet. Ik was het aan het strelen op mijn schoot en mijn stiefvader pakt ze op en neemt ze mee naar zijn kant van de zetel. Hij streelt haar en roept om de 5 min om te zeggen van:"Kijk hoe cute die hier ligt." Dan zaagt hij dan nog ook dat ze teveel bij hem ligt. Weet toch wat je wilt! Bij de andere katten is het bijna hetzelfde. Ik wil er wel mee over praten met mijn moeder, maar ze zal waarschijnlijk gewoon zeggen dat ik het zal moeten accepteren. Ik kan zo niet meer verder. Ik doe dit al voor 7 jaar lang ( ben 15) en moet al 7 jaar lang bij hem wonen. Ik kan het gewoon niet meer.


4 reacties

Je moet er zeker over praten, misschien met een goede vriend. En je kunt het ook je moeder vertellen ze is er miss niet blij mee maar dan weet ze wel dat het voor jou niet fijn is

Reputatie 7
Badge +19

Heyhoi!

klinkt echt als een vervelende situatie indd. Ik begrijp je want ik heb ook een stiefvader die echt niet chill is.

Je zou kunnen proberen om alsnog met je moeder te praten, misschien is haar reactie wel heel anders dan dat je denkt. En anders zou je misschien met een goede vriend/vriendin kunnen praten, misschien heeft hij/zij wel een goede tip voor je. Of desnoods kun je nog op school met je mentor/leraar/vertrouwenspersoon kunnen praten hierover.

succes

 

joeeeee

 

Heyy, 

Ik begrijp je situatie en persoonlijk denk ik dat je er wel met je moeder over moet praten en als ze inderdaad zo reageert dan verhef je je stem als je het nog een keer zegt. Je moet gduidelijk maken dat het je echt stoort en dan luistert bar echt wel naar je. Succes!

Groeten, Olivier 

Heey,

Ik heb ook een stiefvader die zich zo gedraagt. Meestal is dit op een plagende manier maar wilt mijn puber kop het niet toegeven en ik denk dan gelijk het ergste. Ik woon al sinds mijn 6de bij hem in huis ook (10 jaar) en ik begin er nu ook pas aan te wennen. Geef hem nog even de tijd en jezelf ook! Hij heeft opeens er een kind bij en jij en bonusvader

Over de katten gesproken is dat echt raar. Je zou het zo zelf tegen hem kunnen zeggen of vragen aan je moeder dat zij hem wilt aanspreken

Nog veel succes!

Reageer