Vraag

Stiefvader uit gevangenis en wil wraak

  • 1 May 2019
  • 3 reacties
  • 312 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oke mensen ik heb een heel groot probleem. Ik heb namelijk een stiefvader die 5 maanden in de gevangenis heeft gezeten (voorarrest) maar hij is er nu uit. Hij heeft me vanochtend gebeld dat hij heel kwaad op mij was omdat ik hem verraden zou hebben. Maar dat ia absoluut niet zo! Want als ik hem zou verraden zou ik mn moeder ook verraden en dat wil ik absoluut niet.

maar goed mijn stiefvader is nogal agressief. Wat jullie misschien wel al is eerder hebben gelezen bij mij. Hij slaat gooit met spullen naar je en alles. Hij stond vanmiddag aan mn deur helemaal scheldend en dreigend met als je niet open doet breek ik al je botten en als ik binnen kom maak ik je dood.

Ik ben zo bang. Ik wil ook niet de politie bellen omdat ik niet wil dat anders mijn moeder ook in de problemen kan komen( zij kan mij ook nog wel is slaan)

wat moet ik doen?!

3 reacties

Hey!

Wat een heftige situatie!

Ik denk dat je er op zich je moeder niet bij hoeft te betrekken. Je kunt naar de politie gaan en vertellen wat hij deze ochtend heeft gedaan. Dat is dus zeker al je eerste stap

Waarom wil je niet vertellen over wat je moeder tegen je doet? Zij doet iets verkeerd en er moet voor gezorgd worden dat zij leert om niet op die manier om te gaan met jou.
Zou je het zien zitten om contact op te nemen met veiligthuis?
Zij kunnen je helpen met een oplossing zoeken voor een betere thuissituatie.

Kun je bij je vader of een ander familielid (tijdelijk) wonen? Jij verdient het niet om geen veilige thuis te hebben!

Groetjes
Lot
Hey, dit klink als een hele vervelende situatie.
Je moet echt hulp zoeken want je kan dit niet zelf oplossen.
Als je het tegen de iemand verteld is het veiliger voor je zelf en voor je moeder.
Ik weet bijna zeker dat als je dit tegen je moeder verteld zij ook geschrokken zal zijn en samen met jou een oplossing zal zoeken. Het is verstandig om misschien te bellen met de kindertelefoon of contact op the nemen met veiligthuis.

Probeer je eigen veiligheid voorop te stellen en misschien even tijdelijk ergens ander blijven, bij een vriend of vriendin. Het kan ook helpen om het met de ouders van je vriend of vriendin het erover te hebben. Zoek in ieder geval hulp van een volwassen persoon: Je mentor, buurvrouw, ouders van je vrienden.
Zoals Lot als zei is naar de politie gaan een goed idee, maar pas wel op als je buiten bent! Ga nooit alleen op straat zolang je stiefvader nog rondloopt.
Ga met je vriendin bijvoorbeeld. Dan kan je stiefvader je niks aandoen want je vriend/vriendin staat erbij als getuigen.
Als je alleen zal moeten gaan en geen keus hebt... geef ik jou het advies om vooral in gebieden te lopen waar veel mensen zijn. Zo kan hij je ook niks maken want er staan mensen bij en of misschien camera's.

De beste optie is toch om met iemand te gaan, het ligt aan jou wie je vertrouwt.

xoxo Troubleshooter

Reageer