Hoi Anoniempje,
Wat verschrikkelijk moet dat voor je zijn om iemand zo tekeer zien gaan tegen iemand van wie je houdt. Ik snap dat dit je echt raakt en dat je je moeder niet kwijt wilt, dat wilt niemand.
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat je kan doen, maar ik ga toch proberen om mee te denken.
Ik bedoel het echt niet gemeen, maar hoezo is je moeder nog bij je stiefvader als hij zo naar doet? Dat is het eerste wat ik me afvraag. Kan ze niet bij hem weg? En kan ze er zelf niks aan doen?
Ik denk dat je hulp van iemand moet inschakelen, je zou misschien (ook al ben je wat te oud) de KinderTelefoon kunnen bellen. Zij zouden met je mee kunnen denken. Verder lijkt Veilig Thuis (https://veiligthuis.nl/) me een goede optie om te bellen/mee te chatten. Wat je nu verteld is namelijk mentaal geweld, en ik denk dat dat er wel onder valt. Bovendien zeggen ze zelf: "Veilig thuis, ook als je twijfelt.” Dus dat lijkt me wel helder.
Kan je er ook met iemand anders over praten? Een familielid van je moeder, of een vriend? Dit kan opluchten en ook zij zouden kunnen helpen.
Het kan trouwens zo zijn dat de KinderTelefoon je account verwijdert omdat je iets te oud bent (misschien hebben zij nog een tip voor een andere site waar je heen kan ofzo). Maar ik vind het toch goed dat je hier naar toen bent gekomen, heel veel succes! Ik hoop dat het goed afloopt.
Groetjes,
Paardebloem
Hoi, heel erg bedankt denk ook dat hun me kunnen helpen met mijn vragen en helaas kan mijn moeder nog niet weg bij hem vanwege financie enzo is een heel gedoe maar snap dat je je dat afvraagt maar ze is ook bang vanwege mij en me broertje.
Maar nogmaals erg bedankt dit had ik echt ff nodig
Hoi Anoniempje,
Fijn dat het een beetje heeft kunnen helpen.
Ik snap dat het een heel gedoe is door financiën en alles. Ik snap ook echt dat ze zich zorgen maakt om jou en je broertje Het spijt me dat ik het zeg, maar je stiefvader is niet helemaal oké (ik weet niet hoe ik dit een beetje aardig verwoord), ik zou me ook zorgen maken.
Het lijkt me echt niet fijn om in zo’n situatie te zitten. Dus ik wens je nogmaals echt succes.
Groetjes,
Paardebloem
Hoi @Anoniempje1996 ,
We lezen dat je in een lastige situatie zit. Omdat je te oud bent voor De Kindertelefoon kun je terecht op een forum voor volwassenen, of chatten/mailen met De Luisterlijn (www.deluisterlijn.nl).
Ook kun je zoals @Paardebloem83 zegt terecht bij Veilig Thuis (https://veiligthuis.nl/) of bij Fier Landelijk expertise- en behandelcentrum - Fier.nl of bij iemand in je omgeving die je vertrouwt.
Veel sterkte,
Renske
De Kindertelefoon