Vraag

Stiefvader

  • 7 January 2019
  • 3 reacties
  • 581 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik heb dus een probleem.
Ik heb een stiefvader al sinds ik 4 ben ( 14 jaar nu )
Ik mag hem helemaal niet. Toen ik 13 was kwam ik daar echt achter. Hij schreeuwt altijd, scheld me uit en is heel lui en denkt alleen maar aan zichzelf. En dan zegt die dat ik dat doe en krijg ik sltijd straf. Huj mag alles maken van mn ma terwijl ik dan niks doe. Ik heb het ookal aan mijn moeder verteld maar die doet er niks mee. Bij mijn echte vader kan ik niet wonen. Hebben jullie aub tips voor mij. Want wil hem echt nietmeer zien.

3 reacties

hallo,
ik denk dat je stiefvader problemen heeft en dat reageert hij af op jouw
heel vervelend voor je! misschien kun je hem helpen of je vraagt je moeder met hem te praten over zijn gedrag. Maar misschien is je moeder bang voor hem. als je hem echt niet meer wil zien kun je een tijdje bij vrienden/kennissen/familie logeren totdat er een betere oplossing is, wss zal je stiefvader gaan nadenken dan.
Ja, dankjewel. Heeft iemand anders nog tips ?
Ik heb in zo'n zelfde soort situatie gezeten voor 4 jaar. Ik weet niet of wat ik deed het beste was maar ik bleef zo ver mogelijk uit zijn buurt, ik zag hem bijna alleen maar tijdens het eten... Dit zorgde er echter ook voor dat mijn band met de rest van de familie minder werd.

Uitendelijk is dit probleem opgelost doordat mijn moeder weer ging scheiden. Ze zag achteraf pas in wat mijn stiefvader allemaal deed...

Veel succes!

Reageer