Stiefmoeder

  • 3 July 2018
  • 3 reacties
  • 491 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,
Ik heb een vraag, mijn vader is in augustus weggegaan, in December gingen mijn ouders scheiden had mijn vader al meteen een nieuwe vriendin. Ik vindt haar niet aardig, en irriteer me dood aan haar. Over twee weken moet ik 10 dagen mee met hun op vakantie heeft iemand tips voor verveling?

En heeft iemand tips om je stiefmoeder weg te pesten? Haha

3 reacties

Hoi

Een vervelende stiefmoeder, dat is lastig. Iemand wegpesten lijkt me geen goed plan. Het risico bij wegpesten is dat het zich tegen jou keert. Daarbij is pesten nooit de juiste manier.

Er wordt gezegd dat mensen vaak anders zijn op vakantie. Op vakantie leer je iemand echt kennen. Dat kan in positieve of negatieve zin. Misschien is de vriendin van je vader op vakantie veel relaxter.

Het kan helpen bij je vader aan te geven dat je het niet zo goed met zijn nieuwe vriendin kan vinden. Je vader zou jou kunnen proberen doen inzien waarom hij voor haar gevallen is. Misschien kan jij die positieve kanten inzien. Jij kan bij je vader duidelijk maken wat je vervelend aan haar vindt.

Tips tegen verveling. Lees je graag? Als je graag leest, kan je je op veel plekken lang bezig houden. Een boek weegt niet veel, is niet zwaar, en heeft geen batterij die op onhandige momenten leegloopt. Je kan verschillende genres meenemen, zodat je het minder snel beu wordt.

Een nieuw muziekgenre ontdekken kan je ook lang bezighouden. Je kan op zoek gaan naar iets waar je nog nooit van hebt gehoord. Misschien liggen er thuis cd's van je ouders van vroeger, die je kan beluisteren.
Al eens van K-Pop gehoord? De populariteit daarvan groeit enorm. Je kan je daarin verdiepen.

Neem een bol wol en breinaalden mee. Bereid je voor op de winter, en maak mutsen en sjaals. Je kan ook opzoeken hoe je van die diertjes kan maken. Die vind ik best schattig.

Probeer fotografie. Je gaat op vakantie, en die kans kan je grijpen om allemaal mooie foto's te nemen.

Schrijf in een dagboek. Je kan schrijven hoe het op vakantie gaat, hoe je stiefmoeder zich gedraagt, etc. Op momenten dat je boos bent, kan je je frustraties neerschrijven in je dagboek.

Verzin je graag verhalen? Je kan een verhaal verzinnen dat zich afspeelt op je vakantieplek. Op die manier kan je in de omgeving rondkijken, en je creativiteit gebruiken om die tot leven te brengen in je fantasie.

Dat zijn wat ideetjes. Ik weet niet of er wat tussenzit dat je leuk vindt, maar ik wens je in ieder geval, ondanks de stiefmoeder, een fijne vakantie.

Groetjes
x
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Wegpesten gaat misschien wat ver, maar je kunt je ook gewoon totaal niets van haar aantrekken. Dan heb je ook geen last van haar. Jij hebt niks met haar, dan ontwijk je haar gewoon. Ook dat zal misschien niet even goed vallen, maar daar zul je dan schijt aan moeten hebben. Je moet je vader niet in een dilemma tussen jou en haar moeten willen drukken, maar je kan haar wel uit je leven houden. Al is het wel kut dat je met haar op vakantie moet. Behalve haar ook daar ontwijken weet ik vrij weinig te bedenken.
Wat doet ze dan allemaal ?? ?

Reageer