Skip to main content

Hoi,

Ik heb sinds 3 jaar een stieffader. Want me moeder heeft een andere partner daarvoor ook een stieffvader. Die was altijd super lief. Daar gingn ik wel eens leuke dingen meedoen. Of voetballen etc. Maar toen kreeg me moeder een nieuwe man. Hij was de eerste 2 maanden aardig. Maar het ging steeds slechter met mijn. Voor mijn gevoel mag hij me niet en word het steeds erger. Hij schreeuwt zo super hard tegen mijn, Mijn moeder heeft me bijvoorbeeld. Al naar een leergroep gedaan. Waar ze voorheen nooit aan zal denken. Het is alleen maar boos. En het ergste is nog niet gekomen. Me moeder wilt me naar een pleeggezin doen. Ik zie hier zo tegenop. Ik weet zeker dat ik het door mij stiefvader komt. Hij is niet normaal. Hij schreeuwt als een gek tegen mijn. En word om alles al super boos.  Ik mag niet eens met hem daar over praten. Ik wil dat hij weggaat  😞 pls iemand help me .

Mvg, Annoniem,

Hey @annonieem191929 ,

wat vervelend om te horen.. 

Heb je al geprobeerd om met iemand uit je verdere familie te praten? 

Misschien kunnen zij indringen op je moeder om met jou even goed te praten, je moeder is natuurlijk verliefd en misschien ziet ze het gewoon niet dat het met jou niet goed gaat wat natuurlijk heel vervelend is. Verliefdheid kan namelijk iemand tot een heel ander persoon maken. 

Zoals je aangeeft zit je nu ook in een leergroep, ook daar zou je eventueel het aan kunnen geven dan kunnen begleiders vanuit daar contact opnemen met je moeder. 

Ik denk dat het pleeggezin verhaal een opwelling is.. Waarschijnlijk is het gezegd in een ruzie en dan zeggen moeders wel meer wat..  En wij natuurlijk ook. 

Een tip:  Stel je krijgt nu binnenkort weer ruzie met je stiefvader, moeder etc. Probeer dan vooral rustig te blijven en niet terug te gaan schreeuwen. Wanneer jij rustig bent, kunnen ze je van niets beschuldigen. Hou natuurlijk alles wat je zegt dan ook netjes en respectvol. Misschien gaat het dan ook al wat beter. 

Ik hoop dat ik je hiermee wat heb kunnen helpen  :) 

Heb je nog vragen ? Of wil je nog iets weten? Kun je me altijd terug feedbacken @  !

Liefss, JustHelping . 

Reageer