Stief pa verbiedt het belangrijkste in mijn leven voor mij

  • 30 November 2018
  • 9 reacties
  • 378 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal.

Ik leg het ff uit
2 weken geleden werd ik op gehaald door me vader. Hij kwam een half uur te vroeg. Dus we vertrokken een half uur eerder waardoor me stief pa mij had gemist om gedag te zeggen.

Nu ga ik vanmiddag weer maar me vader. Mijn stief pa verbiedt me nu eerder te vertrekken dan hij er is. Als ik nu vertrek voor dat hij er is mag ik nooit meer naar me vader toe.

De laatste jaren het enigste waar ik me op kan verheugen is om me vader te zien.

Ik zit nu ook aan het eind van me depressie maar als ik me vader niet meer mag zien gaat het fout af lopen.

Mijn stief pa mag het zo maar verbieden. Hij is mijn "verzorger" omdat mijn moeder vroeg het geld had om voor mij te zorgen en me vader niet genoeg geld had maar omdat mijn moeder de heledag op bed ligt is hij verantwoordelijk voor mij geworden. Als mijn vader me dan nog ooit wilt zien moet hij een recht zaak gaan spannen.

Ik wil gwn mijn vader blijven zien. Hij is het belangrijkste in me leven voor mij. Het is ook de enige plek waar ik me "thuis" voelm

Sorry moest het gwn ff kwijt. (Zit het huilend te typen)

9 reacties

Hey,
haal even diep adem, het komt goed!

Heb je aan je stiefvader gevraagd waarom je niet weg mag voordat hij er is? Misschien is hij wel bezorgd om je. Zo te horen betekenen de bezoeken aan/ van je vader veel voor je, kan je dit aan hem uitleggen? Als ik het goed begrijp, mag je je vader dus blijven zien als je stiefvader je ziet weg gaan. Ik snap dat het bijzonder is dat je perse op je stiefvader moet wachten, maar zou je dit niet gewoon kunnen doen? En dan later met hem bespreken waarom je op hem moet wachten.

Heel veel succes!
Hey

Hij heeft geen rede waarom het niet mag omdat hij me vader niet vertrouwd (mijn vader is super te vertrouwen). Hij wilt niet dat mijn vader in zijn huis komt of zo. Mij vader mag niet veder dan de keuken of de wc. (Ik neem hem af en toe wel mee naar me kamer)

Ja mij bezoek aan me vader betekend alles voor me.

Ja we kunne wachten maar we moesten 6 week geleden wachten toen hebbenwe 4 uur gewacht en toen vertrokken half 7 pas. En we waren om 10 uur in de avond thuis en we moesten toen nog eten. Dus we willen niet echt meer wachten. Dat ik ook als me stief pa me bij me vader komt op halen. Als ik nog aan het eten ben moet ik het gewoon laten staan. We "moeten" terug rijden.


Hij wilt die domme rede niet vertellen maar. Dat heeft te maken dat hij papa niet vertrouwd. Hij wilt het niet vertellen. + hij is boos op papa omdat papa mij belangrijker vind dan me broer
dat Is zeker vervelend voor je.
maar je ouders zijn dus gescheiden.. weet je een specifieke reden waarom? Misschien is er iets gebeurt tussen je moeder en je vader, en je stiefvader hem daar de schuld van geeft? Dat hij zoveel om jouw, je broer en je moeder geeft en je wil beschermen?
en als je moet wachten op hem, is dat bij jouw thuis? En is je moeder dan ook thuis?

Vat dit niet verkeerd op hoor, ouders kunnen goed bedriegen. Ik probeer je alleen te helpen.

ik zal je wat vertellen over een vriendin van mij.
haar ouders zijn gescheiden toen ze 3 was (ze is nu 13), en al die tijd is haar stiefvader al bij hun. Haar stiefvader voelt als een echte vader voor haar. Maar ze houd ook nog van hij bio vader. Ze komt een keer in de 2 weken een weekend bij hem, en ze is echt dol op hem.
maar haar moeder (en Lentis) hebben haar laatst wat verteld en dat had ze NOOIT verwacht!
Haar vader bleek haar moeder te bedreigen en haar moeder moest maandelijks geld aan hem betalen voor iets. In elk geval was haar moeder zwaar depressief en had anorexia ervan gekregen.
ik vertel dit alleen omdat dit anoniem is.

ik wil je vader nergens van beschuldigen, begrijp me niet verkeerd. Alleen mijn vriendin had dit ook niet verwacht en dit kan dus gebeuren. Je weet niet wat er in het verleden is gebeurd tussen j vader en moeder. Ik hoop dat je eruit komt!
Hoi!

Dat je stiefvader je wil beschermen enzo. is heel goed, maar hoe jij het omschrijft lijkt het me een beetje de verkeerde kant op te gaan wanneer hij je dwingt om iets te doen.
Het is niet vreemd dat de band tussen hen twee niet zo goed is, maar daar mag jij de dupe niet van zijn.
Ik heb het gevoel dat jij eigenlijk niet meer zo graag bij jouw mama en stiefpapa wil wonen, klopt dat?
Als je ouder bent dan 12 (wat op dit forum wel zou moeten) mag je in principe naar de mensen die de verdeling tussen jouw ouders en jou hebben geregeld toestappen en dit aan hen vertellen, want vanaf je 12de heb je inspraakrecht.

Je moeder ligt de hele dag op bed. Is hier een reden voor? Krijgt ze hier eventuele hulp voor?

Je kan proberen dit met je stiefvader te bespreken, liefst ook met je papa erbij als dat mogelijk is, en hen vertellen wat je van deze situatie vindt. Je mag dan best eens assertief zijn hoor, het gaat om hoe jij je voelt en over jouw leven, en jij hebt het recht om hier zeker een beetje in mee te beslissen. Ze zijn beiden bezorgd om je en dat is heel positief, maar daar moet jij je goed bij voelen, en daar mogen geen onrealistische eisen aan te pas bij komen.

Groetjes
Lot
hey A1n1o1n1i1e1m

mijn ouders die waren niet meer verliefd. zo ver ik het weet. ik was 1 toen ze officieel gingen scheiden maar ze woonde samen tot mijn moeder samen kon gaan wonnen met iemand anders. omdat ze reuma en gronisch vermoeid is. kan ze niet werken en ligt ze constant op bed. Dus me vader heeft niks gedaan als ze een jaar samen in een huis hebben door gebracht. ja mijn stief pa geeft inderdaat veel om ons maar ik geeft ook veel om hem (buiten ruzies om). me moeder die was op dat moment mee met me stief pa.

zo als ik al typte. mijn ouders zijn op mijn eerste gescheiden. ik ben op mijn 2de bij me stief vader komen wonnen. mijn stief vader die voelt ook als en vader voor mij maar mijn vader blijft op nummer 1.

ik vind het echt heel erg voor je vriendin en haar moeder en stief vader.

ik snap natuurlijk dat je me vader niet ergens voor wilt beschuldigen.

voor nu is het goed. we hebben hulp thuis. en met die hulp gaan we het er over hebben. Dus we komen er wel uit.

groetjes...
hoi lotje

mijn stief vader is soms over bezorgd. vroeger had hij er geen tijd voor (rede lees je in het laatste stukje). Dus nu heb ik er meer "last" van.

zo lang ik me kan herinneren moet ik dingen aan elkaar door geven. dat "konden" me ouders niet boos worden dachten ze. ze werden altijd boos op mij. Dus het is niet super erg. maar de zin 'je mag niet meer naar je vader toe' raakte me zo erg.

Het klopt helemaal dat in niet meer bij ze wil wonen.

ik ben nu 16. dat is nu 15 jaar geleden. het is mij uit gelegd dat ik dan een rechtzaak moet gaan beginnen. daar heb ik geen zin in.

mijn moeder heeft meerdere dingen waardoor ze op bed (moet) liggen overdag. ernstigr vorm van reuma (spier ziekte). gronische vermoeid heid. en iets aan der hersenen (hier door ligt ze niet op bed)

Ik heb vanavond er ff kort over gehad. dat me de ruzie van vrijdag dwars zat. we laten het nu hoe het is. (hij ontkende glas hard dat hij had gezegd dat ik niet meer naar papa zou mogen) we hebben hulp thuis. daar mee gaan we het er nog over hebben.


mijn ouders weten er allemaal van hoe ik er over denk. ik heb al en keer mee mogen beslissen. (ze hebben alleen niet geluisterd)

mijn stief vader en moeder die weten heel goed dat ik (vroeger) super graag net huis uit wilde.

Het is niet alleen dat ik ruzie met me ouders geen dat ik uit huis wil. er zitten "trouwmaas" en nare herineringen aan vast. ik ga het niet uit gebreid vertellen. maar mijn broer heeft dingen gedaan waardoor ik nu maar 2 tot 3 uur per nacht slaap. en dan (bijna) altijd nacht merries heb. heel veel flashbacks. het komt er op neer ik wil uit deze omgeving. om ze kwijt te raken. bij me vader slaap ik zoon 8 uur in een nacht.
(als je het wel wilt weten vertel ik je het wel)

groetjes
Hoi!

Het lijkt er inderdaad op dat je in dat geval een rechtszaak moet starten, maar het is een beetje aan jou de keuze of je al die moeite ervoor over hebt of niet. Misschien kan je dan ook best wachten tot je 16de, want volgens mij heb je dan meer recht om er iets over te zeggen ofzo.
Het is erg goed dat jullie hulp hebben thuis! Is het misschien mogelijk om deze persoon even onder 4 ogen te spreken en het hierover te hebben?

Groetjes
Lot
ik ga denk ik ben recht zaak starten. als ik dat ga starten dan zou ook dat doen als ze ook het echt verbieden en hem echt niet meer kan zien.

misschien heb ik het verkeerd getypt maar. ik ben nu 16 (over en maand 17) ik zou het echt niet weten of ik er recht op heb. misschien ligt het ingewikkelder dan ik denk.

Ik zou het er ook met hem er over kunnen hebben eens in de maand komt hij dan ook alleen met mij praten. dan zou ik het eventueel het er over kunnen hebben.
Heyy, ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar toch...
Als het goed is, (zoals ik het gelezen heb) zijn je ouders officeel gescheiden, dus via de wet. Het is dan verplicht om een regeling, afspraak, te maken over wanneer je waar bent en voor hoelang. Dus hoe dan ook kan je stiefvader niet verbieden om je vader niet meer te zien.
Miss stelt dit je beetje gerust...

Succes!

Reageer