Skip to main content

De laatste tijd is mijn moeder bijna altijd kwaad. Als ik haar niet versta of als ik even niet weet wat ze bedoelt met iets begint ze meteen te schreeuwen of duwt ze me weg omdat ik “haar tijd probeer te verdoen”.

Gisteravond moest ik haar ergens mee helpen. Ze vond dat ik iets fout deed, maar ik begreep haar niet. Opeens schreeuwt ze in mijn oor dat ik in de weg sta.

Ik heb aan haar gevraagd waarom ze zo boos is en waarom ze zo gauw gaat schreeuwen, maar zij zegt dat ze nooit schreeuwt. Sterker nog: kinderen met hechtingsstoornis denken altijd dat er tegen ze geschreeuwd word. 

Mijn vader weigert te erkennen dat mijn moeder vaak schreeuwt. Hij zegt dat ik “dan maar niet zo’n grote kankerbek moet hebben”. Ter verduidelijking: mijn moeder schreeuwt al naar me als ik vraag “Wat bedoel je?”.

Hallo MissyAnoniem :)

Nee, je stelt je niet aan. Ik stel voor dat je naar iemand gaat die je vertrouwd. Familieleden bijvoorbeeld, of een docent. Dit is geestelijke mishandeling.

-TheMightySlayer <3


Hey MissyAnoniem,

Zoals TheMightySlayer al zei stel je je zeker niet aan. Integendeel zelfs, het lijkt mij juist heel erg!

Ik zou het echt tegen niemand te vertellen, want dit kan echt niet. Bijvoorbeeld je mentor/vertrouwenspersoon of iemand uit je familie. Je kan natuurlijk altijd met de kindertelefoon bellen als je dat wil.

Groetjes iemand.


He, mijn moeder doet heel vaak het zelfde, (elke dag), maar ik weet nooit echt wat ik er mee moet. Ze kan vaak helemaal ontploffen, maar dacht op zich dat het wel normaal was want ze doet het al zo lang als ik leef.  Ik weet niet of dit bij jou het geval is, maar als ze oppeens zo doet dan kan het best zijn dat haat iets dwars zit. En anders is haar karakter naar mijn mening gewoon irritand om mee in een huis te wonen. Ik spreek uit ervaring


Ze vindt op dit moment alles klote. Ze is om alles boos en wil er niet met me over praten. Ik ga zometeen nog een topic openen over een gesprek wat ik met een vriendin heb gehad. Dat is voor mij namelijk ook wel belangrijk.


Reageer