Sporten en corona

  • 15 March 2020
  • 5 reacties
  • 111 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Mijn moeder is dus heel erg bang voor het corona virus, en nu heeft ze mij 2 keuzes gegeven. Iedere dag een half uurtje rennen of iedere dag een uurtje wandelen. Ik heb haar gezegd dat ik dit niet wil doen maar het moet van haar omdat ik niet meer mag voetballen en moet sporten om gezond te blijven zodat we niet ziek worden. Maar ik hou niet van rennen en heb gezegd dat ik wel buikspier oefeningen ga doen ofzo maar dat mag niet want ik moet mijn conditie houden. Ze is gewoon veel te bezorgd. Ze is nu echt boos op mij, weet iemand hoe ik duidelijk kan maken dat ik niet wil rennen of wandelen.

 

Groetjes moonshine


5 reacties

Hey Moonshine

 

Je moeder bekommert zich om je conditie, maar jij gaat niet graag wandelen of rennen. Hm, lastig. Denk je dat een compromis sluiten met je moeder, door bijvoorbeeld een andere activiteit vast te leggen, zou helpen? Zo zou je bijvoorbeeld met vrienden op een pleintje kunnen voetballen. Da’s ook gezond. 

 

Als je niet onder het wandelen of rennen uit zou komen, zou je op zoek kunnen gaan naar wandel- of rengenoten die je gezelschap kunnen houden. Neem eventueel wat snacks en drinken mee, zodat jullie onderweg wat kunnen eten en drinken. 

 

Gr. Kenshin

Ze wil juist niet dat we te veel in contact komen met andere, dus ik mag niet gaan voetballen met vrienden,  maar had al aangegeven dat ik iets anders wou doen maar dat mocht niet omdat je daar geen conditie mee opbouwt en ze denkt dat als we conditie hebben dat we het dan niet krijgen.

Hallo Moonshine :)

Je kunt het wandelen misschien leuker maken door een paadje te nemen dat je nooit hebt genomen of gewoon tijdens het wandelen een spelletje spelen op je telefoon. Of gewoon zeggen dat je in quarantaine gaat vanwege het coronavirus zodat je niet hoeft te wandelen of te gaan rennen.

-Dr8gon99

Reputatie 5
Badge +5

Hoeveel  je sport en niet ziek worden (Corona) heeft volgens mij niks met elkaar te maken. Je krijgt die virus of niet. Maar kan het mis hebben

Hey,

Ik snap dat je moeder bezorgd is, maar ze kan je natuurlijk niet gaan dwingen. Zou je niet bijvoorbeeld alleen een balletje kunnen gaan trappen? Of dit met weinig mensen doen, dus met 1 of 2 vrienden? 

Verder zou ik niks doen waar je je niet prettig bij voelt. Laat je moeder zien dat het niet nodig is en blijf veilig door de adviezen van het RIVM op te volgen. Dan ziet je moeder hopelijk vanzelf in dat ze niet zo bang hoeft te zijn.

Gr. Pin

Reageer