Vraag

Spanning thuis

  • 16 May 2020
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hoi allemaal!

Nu we nu zo allemaal thuis zitten merk ik dat ik me steeds sneller ga irriteren aan mijn zussen (en dan vooral mijn kleine zusje). Als ze iets zegt wat ik niet leuk vind doe ik meteen heel kattig en zij is niet echt zo’n typ die daar goed mee om kan gaan. We verschillen heel erg kwa wat we erg vinden en daarom vind ik snel dat ze overdrijft. Heb daardoor ook wat vaker ruzie met mijn ouders omdat (voor mijn gevoel op dat moment) ze dan altijd voor haar kant kiezen. Ik denk vaak na aan hoe ik dit kan verbeteren want zo is de sfeer niet heel fijn.

Heb al geprobeerd tot 10 te tellen en beter te luisteren maar het zit me niet echt mee. En kwa vrienden mis ik iedereen heel erg en ook mijn vriendje omdat zijn ouders heel streng zijn met de maatregelen dus we mogen ook niet afspreken op 1,5 meter afstand. Ik heb zelf al bedacht dat dit misschien ook iets aan mijn mood kan doen maar ik weet het niet zeker. 

Iemand tips tegen mijn korte lontje en mijn gevoel van alleen zijn all the time?

XX:four_leaf_clover:


3 reacties

Hoi

 

Denk je dat je, op momenten waarop je de spanning in jezelf voelt opbouwen, jezelf even kan afzonderen? Je zou bijvoorbeeld even naar je kamer toe kunnen gaan, of naar de tuin, als je die hebt. Discussiëren op een moment dat je kwaad bent heeft namelijk vaak weinig zin. 

 

Het kan zeker dat eenzaamheid ervoor zorgt dat je sneller geïrriteerd raakt. Heb je via sociale media nog wat contact met je vrienden en vriendje? Jullie zouden wat regelmatiger kunnen (video)bellen, als afspreken voorlopig geen optie is. Misschien vinden jullie het ook wel wat om brieven (op papier) naar elkaar te schrijven. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +2

@Kenshin 

Bedankt voor je berichtje! Ik zal het gaan proberen!

XX:four_leaf_clover::heart:

Reputatie 2
Badge +3

Heyy

 

Ik heb prs hetzelfde ik ga altijd naar mijn kamer en blijf daar even zitten om tot mezelf te komen (dat korte lontje irriteert mij ook altijd) en wat betreft je zusje ik heb een broertje en zusje ik weet hoe t is dan doe ik hetzelfde als wat ik doe aan mn korte lontje mss kan jij dat ook proberen? 

PS:  Zorg wel dat ze niet weten dat je op je kamer zit anders komen ze alsnog naar je toe

Xxx

Reageer