soms geslagen


  • Anonymous
  • 0 reacties

Soms dan wordt er iemand thuis geslagen. Vroeger deed vooral mijn vader dat - als straf,  als opvoeding - Nu doet mijn moeder het soms. Dat gebeurde net ook. Tijdens het avondeten was er veel ruzie. Na het eten was het even heel gezellig, we hadden een kussengevecht met elkaar.  Toen daarna deed mijn moeder (en vader) weer heel boos. Toen gaf ze m'n broertje een draaien om z'n oren en een paar klappen op z'n hoofd. Daar was ik wel van geschrokken. Het gebeurt trouwens niet heel vaak.


35 reacties

Badge

Het was weer helemaal mis. mijn vader was mijn broertje achterna aan het rennen. toen werd mijn moeder daarom boos maar vervolgens wil zijn mijn broer voor zijn kop slaan zegt ze. eerst dit weekend nog doorkomen en dan nog een hele vakantie. ik weet niet meer wat ik moet doen hoe ik dit moet volhouden..

 

soms denk ik aan weglopen. ik snap wel dat geen optie is maar ik weet het niet

Weglopen is idd geen optie. Ik heb er zelf ook vaak over na gedacht. Praten met de kindertelefoon kan van 11:00 tot 21:00 dus je kan er gerust van een van hun over praten als het gevoelig ligt.😉

oke, ik had mijn account verwijderd maar ik ben toch terug. ik dacht dat het een goed ging. er was niet meer geslagen. wel ruzie geweest. na een flinke ruzie hadden we met paar mensen thuis onderling gesprek gehad. door dat gesprek ontstond ook weer ruzie maar sommige dingen waren wel goed besproken. en nu ben ik thuis en slaat mijn moeder mijn broertje..

toen ik een keer had gechat met veilig thuis zeiden ze dat ze je het beste kunnen helpen als je belt. verder had die mevrouw wel wat tips gegeven. maar ze zei dat ik wel echt moet bellen.

alleen dat durf ik echt niet. ik denk dat ik daar niet sterk genoeg voor ben. het is dan hartstikke verraad.

het is jammer dat het nu vakantie is. het is wel fijn om vakantie te hebben en je geen school hoeft te doen. maar nu ben ik wel veel thuis.. en ik kan niet langer op school zijn of zomaar weg van huis

Heyy👋

 

oke, ik had mijn account verwijderd maar ik ben toch terug. ik dacht dat het een goed ging. er was niet meer geslagen.

 

Dat was me inderdaad opgevallen.. Maar welkom terug! Je bent van harte welkom op het forum en fijn dat het een tijdje rustig was bij je thuis🙂

 

wel ruzie geweest. na een flinke ruzie hadden we met paar mensen thuis onderling gesprek gehad. door dat gesprek ontstond ook weer ruzie maar sommige dingen waren wel goed besproken. en nu ben ik thuis en slaat mijn moeder mijn broertje..

Vervelend dat het weer zo fout ging door een ruzie en dat jullie weer zo werden geslagen..  Maar ook wel fijn dat er wel een aantal goede dingen zijn besproken. Hoe gaat het nu met je?

 

toen ik een keer had gechat met veilig thuis zeiden ze dat ze je het beste kunnen helpen als je belt. verder had die mevrouw wel wat tips gegeven. maar ze zei dat ik wel echt moet bellen

Knap van je dat je hebt gechat met veiligthuis en fijn dat ze je wel wat tips hebben gegeven👍
 

Veiligthuis kan je alleen het best helpen als je met ze belt.. Zou je dat willen en durven denk je? Misschien is dat spannender omdat je echt contact hebt en praat met iemand, maar het is (in eerste instantie) gewoon anoniem en de mensen die daar met jou praten zijn er echt voor je om je te helpen. Ik denk wel dat het je kan helpen🙂

 

Groetjes van mij!

het gaat nu wel. verschilt een beetje per dag. ligt er ook wel aan hoe het thuis is. maar ze zeiden thuis wel in dat gesprek dat dit slaan niet erg is.

bijvoorbeeld daarom durf ik niet te bellen want ik ben er echt bang voor. ook al is het anoniem. ik weet niet eens wat ik moet zeggen. ik weet niet of ik het wil en wel dat ik het niet durf

ik denk sowieso niet alleen maar ik heb niemand om te helpen. gelukkig gaf je een reactie dankjewel

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ballon ,

 

fijn dat je weer terug bent op het forum!

Zou je het minder eng vinden om met de Kindertelefoon te bellen? De medewerker van de Kindertelefoon kan namelijk samen met jou Veilig Thuis bellen. Maar alleen als je het zelf wilt, natuurlijk.

Zie voor meer info het stukje met uitleg hierover op onze website:

 

Als je in een bedreigende situatie zit, kunnen we je direct in contact brengen met Veilig Thuis. Veilig Thuis is de organisatie die kinderen in een bedreigende situatie helpt. We noemen dit ‘actief verwijzen’.
 

Bedreigende of ernstige situaties zijn bijvoorbeeld: kindermishandeling, seksueel misbruik of huiselijk geweld. Ook bij erge emotionele problemen, bijvoorbeeld depressieve gevoelens met gedachten aan zelfmoord, kan De Kindertelefoon de actieve verwijzing starten.


De Kindertelefoon doet dit alleen SAMEN met jou, dus als je hier zelf achter staat. De vrijwilliger kan jou helpen om de overstap naar Veilig Thuis te maken door aan de lijn te blijven en een gesprek met z'n drieën op te starten.

 

Groetjes van Marieke.

De Kindertelefoon

nee ik denk niet dat ik het ga doen. ik kan het gewoon echt niet. het is ook niet zo erg thuis, het gaat wel.

ik weet het niet. ergens wil ik niet dat het gebeurt maar ik durf er ook niks aan te doen. dat vind ik dan weer stom van mezelf.

sorry maar ik moet echt mijn frustratie kwijt. vakantie is zo leuk..niet dus. mijn moeder zegt dat mijn broertje “maar ergens anders opgevoed moet worden" als hij zo doorgaat. iedereen heeft volgens haar “grote smoelen". ze zei of ze alsjeblieft weg mag van dit huis.

mijn ouders zeggen dat mijn broer narcistische trekken heeft maar soms betwijfel ik weleens of mijn moeder dat niet (ook) heeft. iedereen en alles krijgt de schuld behalve zij. en naar de buitenwereld doen we alsof alles goed is. en zei mag alles tegen je zeggen en doen en laten en als je ook maar iets terug zegt ben je de pineut. ze zegt ook nooit sorry. ze heeft altijd een mening over anderen wat daar allemaal wel niet slecht gaat en wat zij dan beter heeft. ik wil niet perse zeggen dat zij een narcist heeft maar het deed me er vanmiddag opeens aan denken. ik denk niet dat ze het is maar soms toontz e wel bepaald gedrag

bedankt voor de informatie @Marieke ik kan het alleen niet vinden op de site

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Ballon 

 

Natuurlijk is het moeilijk en spannend om te bellen. Maar de mensen die je belt willen alleen het beste voor je. Als jij het ergens niet mee eens bent dan luisteren ze daar naar. Je zegt dat het soms slecht is en soms goed. Maar is het niet veel fijner als het altijd goed kan zijn? Je hoeft niet bang te zijn dat je ineens uit huis word gezet ofzo. Ze zoeken een oplossing voor je die het best bij jou en je situatie past.

Ga eens een keer op een rustig moment bellen en probeer het eens. Als het je niet bevalt kan je altijd nog ophangen. Maar geef ze de tijd om je te helpen.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ballon ,

 

bedankt voor de informatie @Marieke ik kan het alleen niet vinden op de site

 

Dat staat bij https://www.kindertelefoon.nl/veelgestelde-vragen , onder het rubriekje ‘ Wat kan een vrijwilliger voor mij doen’ .

Alle vrijwilligers van de Kindertelefoon weten hoe ze kunnen doorverwijzen, dus als je belt en vraagt of diegene jou wil helpen om met Veilig Thuis te praten, dan kan dat.

 

Groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon

Reageer