Vraag

snijden

  • 24 April 2021
  • 6 reacties
  • 91 Bekeken

Badge

ik snij me zelf heelvaak ik ben zelf moslim maar ik vond een jonge leuk toen kwam me vader er achter hij wil niet dat ik met jongs ging praten ik mocht me tele niet meer en nu noch sinds niet bijna een jaar ik voel me zo alleen dus ja dan ga ik me zelf snijden kan iemand me aub tips geven ..:pensive:


6 reacties

Met de kindertelefoon kan je ook altijd bellen/chatten, het is niet alleen een forum. Al een jaar je telefoon niet? Dat klinkt niet goed goed voor je sociale kant, voor je brein dan wel weer, zo lang zonder telefoon is best goed voor je, er is een topic voor alternatieven voor snijden van @xLotx , als je door haar topics gaat vind je hem wel. Verder moet je de rest echt met je vader bespreken, want dit kan echt niet.

Heey sherin,

Wat vervelend dat je van je vader niet met de jongen mocht praten die je leuk vind. Ook je telefoon is al voor een jaar lang afgepakt, heb je überhaupt enig idee wanneer je die weer terugkrijgt?

Ik kan mij voorstellen dat je je hierdoor eenzaam voelt en minder contact hebt met mensen via Social media. Maar je kunt nog wel in real life afspreken, daardoor zul je je waarschijnlijk ook minder eenzaam voelen.

Ookal voel je je eenzaam, door het snijden ga je je niet minder eenzaam voelen. Je zult mogelijk op een andere manier de pijn voelen, maar het zal je niet verder helpen.

Er zijn lijsten met alternatieven voor zelfbeschadiging. Misschien kun je daar eens naar kijken. Op de site van stichting zelfbeschadiging kun je bijvoorbeeld zo'n lijst vinden: https://www.zelfbeschadiging.nl/alternatieven-voor-zelfbeschadiging/

Vaak helpt het  ook om de dingen waar je mee zit of waar je over wilt praten op papier te zetten, het van je af te schrijven.

En daarnaast praat erover, praat met iemand over hoe je je voelt en waar je mee zit. Misschien kan iemand je ook helpen om met je vader te praten? Dan loop je er niet meer alleen mee rond en praten lucht heel erg op.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 3
Badge +2

Ik weet niet zo goed hoe je dat met je vader kan oplossen. Het is namelijk niet normaal hoe jouw vader denkt. Maar ga in geval jezelf niet meer snijden. Daar schiet je helemaal niks mee op. Zelf heb je pijn, krijg je littekens en ben je alsnog ongelukkig. Ik zie daar dus zeker geen voordeel aan, dus stop daarmee.

Badge

het lukt echt niet om testoppen maar ja ik ga me best doen 🥺

Heey,

Het is begrijpelijk dat het niet gelijk lukt om te stoppen. Het is een proces met vallen en opstaan. Als jij een tijd lang iets doet, kun je dat niet opeens loslaten of veranderen.

Het is goed dat je je best gaat doen! Bedenk dat een terugval kan, en denk dat ook na over wat er mis ging en hoe je dat kunt voorkomen.

Het helpt ook om dit niet alleen te doen, maar iemand erin te betrekken. Zo heb je wat extra steun en kan je ergens op terugvallen.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 3
Badge +2

het lukt echt niet om testoppen maar ja ik ga me best doen 🥺

Succes! Het gaat je lukken!

Reageer